Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 11687
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 تیر 1398 - 11:37 |

آیین گرامیداشت هوشنگ ابتهاج در رادیو فرهنگ

آیین گرامیداشت هوشنگ ابتهاج در رادیو فرهنگ

برنامه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» در بیستمین سال برپایی و فعالیت خود امروز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه به معرفی و بررسی شخصیت تاثیرگذار هوشنگ ابتهاج می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، پخش مجموعه برنامه فرزانگان فرهنگ در آیین گرامی داشت استاد هوشنگ ابتهاج، «ه. ا.سایه» با حضور و همراهی شخصیت‌هایی همچون یلدا ابتهاج، دختر هوشنگ ابتهاج، ایرج پارسی نژاد، بهاء‌الدین خرمشاهی، محمدرضا شفیعی کدکنی، مرتضی کاخی، اصغر دادبه، احمد تمیم داری، احمد کریمی حکاک، شهرام ناظری، عبدالوهاب شهیدی، جمشید عندلیبی، سیدعلیرضا میرعلینقی، هوشنگ جاوید، صدیق تعریف، داریوش طلایی، علیرضا قربانی، محمدباقر کلاهی اهری، محمدجعفر یاحقی، محمدعلی بهمنی، عبدالعلی دستغیب، علی عبداللهی، موسی بیدج، احمد مهدوی دامغانی، جین لویسون، ایرینا آبرامنکو، دریا ارس، بیژن پیرنیا، علی دهباشی، پریدخت بنان، اسماعیل آذر، آیدین آغداشلو، منوچهر برومند، حسن خجسته، و تنی چند از چهره های ادبی و فرهنگی ایران و جهان از امروز سه شنبه ۱۸ تیز ماه ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ آغاز می‌شود.

محمدحسینی باغسنگانی تهیه‌کننده برنامه «فرزانگان فرهنگ» در خصوص این برنامه گفت: این برنامه با اجرای بهروز رضوی، برای مخاطبان دریچه‌ای را به زندگی و آثار مفاخر فکر و فرهنگ هنر ایران زمین گشوده و از مراحل زندگی و آثار اندیشمندان ایرانی سخن می گوید.

وی ادامه داد: از سه شنبه ۱۸ تیرماه در برنامه «با فرزانگان فرهنگ» به بررسی زندگی و آثار استاد هوشنگ ابتهاج می پرداریم.

برنامه فرزانگان فرهنگ روزهای سه شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود. مولف و تهیه کننده برنامه محمدحسینی باغسنگانی می‌کوشد تا از نظرگاه خانواده، دوستان و آشنایان و شاگردان استاد ابتهاج زندگی ادبی و هنری این شاعر ایرانی را از از ۱۸ تیرماه تا مهر ماه نود و هشت در رادیو فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این مجموعه برنامه که حاوی سخنرانی‌ها و صداهای ارزشمندی از استاد ابتهاج است زندگی ادبی و فرهنگی یکی از فرزانگان روزگار ما در حوزه شعر و موسیقی ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.