Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45234
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 14 آبان 1402 - 14:40 |

اثری از «آرتور میلر» در «تالار آیینه» رادیو ایران معرفی می شود

اثری از «آرتور میلر» در «تالار آیینه» رادیو ایران معرفی می شود

كتاب «چشم‌اندازی از پل» اثری از «آرتور میلر» در برنامه «تالار آیینه» یكشنبه ۱۴ آبان معرفی می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه كننده برنامه «تالار آیینه» بیان كرد: یكشنبه ۱۴ آبان كتاب «چشم‌اندازی از پل» اثری از «آرتور میلر» در برنامه معرفی می شود.

وی ادامه داد: كتاب «چشم‌اندازی از پل» نوشته‌ی «آرتور میلر» یكی از نمایشنامه‌های كلاسیك مدرن است كه مضامینی نظیر خیانت، انتقام و مسئولیت‌پذیری را در هم آمیخته است.

مبشری افزود: «آرتور میلر» نویسنده و مقاله‌نویس ازجمله كسانی بود كه در دهه ۱۹۵۰میلادی در دوره سیاهِ مك كارتیسمِ حاكم در آمریكا محاكمه شد. دوره‌ای كه به بهانه‌ی سیاست‌های ضد كمونیستی، بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و روشنفكران را در دادگاه‌های نمایشی محاكمه و مجبور به شهادت علیه یكدیگر كردند، تا آمریكایی بودنشان را به اثبات برسانند.

تهیه كننده «باغ هنر» تصریح كرد: «چشم‌اندازی از پل» یكی از احساسی‌ترین نمایشمامه‌های میلر است. داستان آن در دهه ۱۹۵۰ در یكی از محله‌‌های ایتالیایی‌نشین در نزدیكی پل بركلین در نیویورك می‌گذرد.

ادی كاربن عاشق كاترین، خواهرزاده یتیم همسرش است. این احساس ادی را بسیار درگیر خود كرده و باعث بیدار شدن حسادت نیز در او شده است. همه چیز عادی است تا این كه دو نفر از خواهرزاده‌های دیگر همسر ادی، كه غیرقانونی از ایتالیا مهاجرت كرده‌اند از راه می‌رسند. یكی از این خواهرزاده‌ها هم عاشق كاترین می‌شود و تلاطم از همین‌جا آغاز می‌شود.

علاقه مندان می توانند برنامه «تالار آیینه» را از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای شهاب شهرزاد از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.