Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26505
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1400 - 11:36 |

اثری زیبا از ویکتور هوگو در برنامه رادیویی

اثری زیبا از ویکتور هوگو در برنامه رادیویی

رادیو فرهنگ در برنامه «بوطیقا» امروز ۲۷ اردیبهشت، شاخص‌ های ادبیات رمانیک در کتاب «گوژپشت نتردام» نوشته ویکتور هوگو را واکاوی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که دوشنبه‌ ها به آشنایی و نقد نظریه‌ های ادبی اختصاص دارد. در برنامه امروز امین خرمی، کارشناس مجری با محسن فرجی، نویسنده، منتقد و مدیر نشر خزه، درباره  نظریه‌های ادبیات رمانتیک و به طور ویژه بررسی کتاب «گوژپشت نتردام» اثر ویکتور هوگو‌ گفت‌ و گو می‌ کند.
«گوژپشت نتردام» اثری زیبا و تاثیرگذار از نویسنده‌ مشهور فرانسوی، ویکتور هوگو است. داستان این کتاب درباره‌ عشق و زندگی گوژپشتی به نام کازیمودو و دختر کولی جوانی به نام اسمرالدا است.
ویکتور هوگو، نویسنده‌ و شاعر سبک رمانتیسم در فرانسه در کتاب «گوژپشت نتردام»، کلیسای نتردام را قهرمان اصلی می‌داند. زمانی که کتابش انتشار یافت، کلیسا در مرز تخریب شدن بود. بعد از انتشار کتاب، کار مرمت و بازسازی آن به دست دو معمار نام‌ آشنا آغاز شد. بیست و چهار سال بعد، زیبایی نوتردام دوباره به آن برگردانده شده بود.
برنامه «بوطیقا» را ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی فریده گودرزی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ دنبال کنید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.