Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 3904
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 تیر 1396 - 20:49 |

احمدزاده: نباید برای مجری خط کشی تعیین کنیم

احمدزاده: نباید برای مجری خط کشی تعیین کنیم

«سیدکاظم احمدزاده» مجری برنامه‌های تلویزیونی گفت: در این سالها سلیقه‌های مدیران سازمان صدا و سیما تغییر کرده است و این دست برنامه‌ها کمتر در قاب تصویر دیده می‌شوند. اگر همین فردا از من بخواهند برنامه‌ای را برای قشر نوجوان جامعه بسازم به سرعت قبول می‌کنم. علاوه بر این سبک برنامه، در گذشته برنامه‌های بسیاری در سبک‌های مختلف داشتیم که الان دیگر خبری از آنها نیست. شب بخیر تهران، شب‌های تهران و … از این برنامه‌ها بودند. حتی این ماجرا درباره برنامه «دوستت دارم مادر» نیز اتفاق افتاد و با اینکه طراحی، دکوپاژ، دکور و … را همه انجام داده بودم، اما امسال گفتند که همان بازپخش‌های سال گذشته را پخش می‌کنیم و نیازی به تولید جدید این برنامه نیست.

کاظم احمدزاده

وی درباره اینکه نباید برای مجری‌هایمان خط کشی ژانری تعیین کنیم، بیان داشت: برخلاف عقیده برخی‌ها، من مجری برنامه‌های صرفا مذهبی نیستم بلکه مجری اجتماعی هستم و مذهبم اجتماعی است. اگر از مذهب می‌گویم در اصل از موضوعی اجتماعی حرف می‌زنم و این خط کشی‌ها اشتباه است. برای مثال یک ماه در حرم امام رضا (ع) اجرا کردم، اما هیچگاه به مردم نگفتم بیایید نماز بخوانید! بلکه از اخلاق‌مداری برایشان صحبت کردم. از طرفی هیچ برنامه اجتماعی نداریم که دینی نباشد و دین آمده تا انسان را اجتماعی بار بیاورد. برخلاف عقیده بسیاری که دینداری را با پوشیدن لباس‌ای رنگی در تضاد می‌دانند، با لباس رنگی اجرا کردم و هم مردم را خنداندم و هم گریاندم. این خط کشی‌ها را قبول ندارم که برخی می‌گویند فلانی فقط مجری برنامه‌های مذهبی است! این تفکیک‌ها در ذهن جوان ما تاثیر می‌گذارد و نگاهشان را تغییر می‌دهد، این در شرایطی است که ما خودمان را از جامعه جدا نکردیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم تنها مجری‌ هستم که اغلب مخاطبان اجرایم را دوست دارند چراکه از جنس مردم اجرا می‌کنم. من زندگی خودم را می‌کنم و اهل این نیستم که سوادم را به رخ کسی بکشم. قطعا این را می‌دانید که در هیئت‌ها چه غذایی بیش از بقیه طرفدار دارد؟ قیمه را همه دوست دارند، حالا فکر کنید در یک هیئت سه هزار نفری کشک بادمجان بدهند، تعدادی از افراد این غذا را دوست ندارند، اما همه قیمه را دوست دارند. بر همین اساس من هم که مخاطب عام دارم باید غذایی به او دهم که مطمئن هستم دوست دارد و این غذا همان سادگی است.

تهیه کننده و مجری برنامه «شهر عزیز» با اشاره به اجرا در کنار پارتنر ادامه داد: شاید پر پارتنر ترین مجری ایران من باشم و تا به حال هیچ کس به اندازه من تنوع در تعداد پارتنر نداشته است و به اصطلاح و طبق گفته‌ها شنیدم که پارتنر خوبی هستم. در اجراهای دو نفره هنر مجری‌ها پاسکاری خوب است و پاسوری‌‌ام بد هم نیست و هیچوقت پارتنرهایم اذیت نشدند. این سبک اجرا هم ساختار خاص خود را دارد و از آنجایی که برخی برنامه‌ها این قابلیت را ندارد که دو نفره اجرا شوند اما خودم اجرای دو نفره را خیلی دوست دارم و نمی‌گویم که کسی نیست تا بتواند در کنارم قرار بگیرد و به لطف امام رضا (ع) هر فردی باشد می‌توانم در کنارش قرار بگیرم. اما خب مدتی است که اینگونه اجراها به من پیشنهاد نشده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی یک پارتنر خوب بیان داشت: پارتنری خوب است که بتواند به روند برنامه کمک کند و من نوعی نمی‌توانم بعد از ۲۳ سال کار، به مجری کنارم پاس دهم و او نتواند پاسم را جواب دهم.

احمدزاده در پایان نیز گفت: اینکه اجرای تک نفره‌ام بهتر است و یا اجرای دو نفره، بستگی به برنامه دارد. من هر دوی این اجراها را دوست دارم و خدارا شکر توانستم وظیفه رسانه‌ای، اخلاقی و قلبی‌ام را انجام دهم و وجدانم از این بابت راحت است.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.