Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 17976
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 30 فروردین 1399 - 13:41 |

از هزار دستان تا مجردهای رادیو فرهنگ

از هزار دستان تا مجردهای رادیو فرهنگ

برنامه «بهار را ورق بزن» امشب ۳۰ فروردین، در بخش صدای سینما به فیلم «هزار دستان»علی حاتمی می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بهار را ورق بزن» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که با بخش‌های متنوع تقدیم شنوندگان می‌شود. در این برنامه بخش کتاب‌خوانی تدارک دیده شده، که علاوه بر معرفی کتاب، سخنان مفاخر ادبی درخصوص آثار شاخص ادب فارسی را نیز بیان می‌کند.

در بخش «تماشاخانه» شنبه ۳۰ فروردین، نمایش «مجردها» نوشته دیوید فوئنکینو پخش می‌شود و آیه کیانپور و حسن حسن‎زاده نقش خان‎های این نمایش رادیویی هستند. همچنین در بخش «صدای سینما» این مجله رادیویی بخش‌هایی از فیلم ماندگار «هزاردستان» را می‌شنویم.

«هزاردستان» اثری از علی حاتمی است که در سال‌های ۵۸-۶۶ به‎صورت مجموعه تلویزیونی تولید شد.

برنامه «بهار را ورق بزن» بخشی با عنوان «صدای ساز و سرود» دارد که با معرفی موسیقیدانان یکی از آثار آن‎ها را پخش می‌کند و امشب «سید عبدالمجید کیانی» مدرس موسیقی ایرانی، نوازنده سنتور و از چهره‌های ماندگار و نویسنده «شناخت هنر موسیقی»: سماع ردیف که شامل ۱۸ دفتر است و در سی‎وپنجمین دوره کتاب سال، برگزیده شد، معرفی می‌شود.

«کهن‌های همیشه نو» بخش دیگری از این برنامه است که امشب به پخش اثری از زنده یاد مرتضی احمدی بازیگر سینما و تلویزیون، صداپیشه و خواننده  شعر خوانی استاد شهریار و معرفی ایشان ختصاص دارد.

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار شاعر ایرانی اهل تبریز بود که به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی شعر سروده‌ است.

برنامه «بهار را ورق بزن» ساعت ۲۰ تا ۲۲ هرشب  به تهیه‌کنندگی زهرا نصراللهی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.