Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 45974
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 18 آذر 1402 - 13:55 |

استعدادیابی رادیویی در «شمس العماره» رادیو تهران

استعدادیابی رادیویی در «شمس العماره» رادیو تهران

برنامه «شمس العماره» یک جنگ شاد و مفرح که بخشی از آن با مشارکت مخاطبان تهیه و پخش می‌شود، در واقع یک مسابقه بزرگ استعدادیابی در حوزه آواز، شعر و دکلمه و…است که از گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران روزهای پنجشنبه و جمعه، ساعت ۱۷ تا ۲۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برای آشنایی بیشتر شما مخاطبان با برنامه سازان این برنامه گفت وگو شده که در ادامه می خوانید:

علیرضا مبینی، مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران:
برنامه «شمس العماره» با توجه به رویکرد کلی برنامه بیشتر قسمت های آن به زبان طنز طراحی شده است؛ مانند نمایش های کوتاه طنز با محوریت اخلاق و نقد رفتار مخاطب، قصه گویی خاله سارا که بخش کودکانه برنامه است یا گزارشگری طنز که از سراسر استان تهران دست ما می رسد. بخش “بحر طویل” (آواز خوانی رو حوضی) که به منظور زنده نگه داشتن این آئین ارزنده تهران قدیم (روحوضی یا تخت حوضی گونه ای طنز از موسیقی عامیانه ایرانی است که به عنوان یک هنر بومی و سنتی تهران شناخته می‌شود که در محافلی چون عروسی، حنابندان….) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطبان می توانند برنامه شمس العماره را که یک جنگ شاد و مفرح، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز بشنوند.

محمدرضا پاکزادیان؛ تهیه کننده شمس العماره:
ما در این سه ساعت قرار که حال دل مردم با آیتم های نمایشی، بحرطویل شعر خوانی روحوضی، ساز تنبک بخش طنز و.. خوش کنیم. طنز این برنامه یک تلنگر اجتماعی و درباره چالش های روز جامعه است.گفت وگو با مسئولین بلندپایه درخصوص مطالبات و دغدغه‌های این روزهای مخاطبان خواهیم داشت. با توجه به اتفاقات روز با مسئولین ارتباط برقرار می‌شود. بخشی با عنوان سواد رسانه ای داریم که اخبار فیک و دروغین را مطرح می‌کنیم و از شنونده‌ها می خواهیم که واقعی یا کذب بودن آن را تشخصیص دهند و در پایان از یک کارشناس سواد رسانه ای دعوت می‌شود که نکاتی را پیرامون انتخاب اخبار واقعی و حقیقی بیان کند.
یک بخش ورزشی هم تدارک دیده شده که اخبار ورزشی و اتفاقات حوزه ورزش در هفته ای که گذشت اطلاع رسانی می‌شود. موسیقی‌های بسیار شاد و فرح بخش با کلام و بی کلام پخش می‌شود. خوانش پیامک های مردمی هر هفته یک موضوع فان و جذاب انتخاب می‌شود و از مردم می خواهیم که در پاسخ به این پرسش مشارکت داشته باشند.استندآپ رادیویی تدارک دیده شده، در این بخش مرضیه نهنگ زاده استند آپ را اجرا می‌کند.

آرزو جعفر پور، مجری شمس العماره:
شمس العماره در واقع یک دورهمی رادیویی که با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی و بیان موضوعات اجتماعی و رفتاری سعی می‌کند به صورت فان و طنز، تلنگری به خودمان بزند. موضوع های این برنامه خیلی فان و اصلا جدی نیست. بنده علاوه بر شروع و پایان، در میانه راه هم با انرژی سعی می‌کنم شادی و تجربه ای که از کار گویندگی دارم برنامه را به موضوع آن که همان القاء حس امید، سرزندگی و نشاط نزدیک کنم. بخشی اعظم این برنامه به صورت بداهه است، در این بداهه‌ها تماس های تلفنی و پیامک های مخاطبان پاسخ داده می‌شود. بخش های نمایشی طراحی شده که بنده هم به فواصل در آن ورود می‌کنم. ما در این برنامه تلاش می‌کنیم که مخاطب را بیشتر با خودمان نزدیک کنیم؛ راحت می خندیم، راحت صحبت می‌کنیم، خیلی راحت با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنیم و شنونده‌ها را برای مشارکت در برنامه ترغیب می‌کنیم. اجرا درعین حالی که فان و شو است، ظرایف خودش را دارد. در ابتدا، برنامه به شهدا تقدیم می‌شود، یاد و خاطره آن را گرامی می داریم. در کل تلاش می‌کنیم لحظات و ساعات خوشی را در این روزهای که مخاطبان اوقات فراغت بیشتری دارند برای آنها فراهیم کنیم.

امیر قربانی، گوینده بازیگر:
یکی از بخش های برنامه شمس العماره در قالب مسابقه تقدیم مخاطبان می‌شود، علاقه مندان این بخش می توانند در طول هفته هر هنر و استعداد صوتی که دارند از جمله لطیفه گویی، دکلمه گویی، شعرخوانی، افکت، خوانندگی و آواز، نمایش، تیپ گویی، دوبله و ساز و… برای ما ارسال کنند . هر هفته شش برگزیده خواهیم داشت که توسط داوران ( یکی از همین داوران از بین شنونده‌های پروپاقرص رادیو) انتخاب می‌شوند و اثر آنها از این برنامه پخش می‌شود. در حال حاضر در دوره مقدماتی این مسابقه هستیم. پس از برگزیده شدن ۳۰ نفر در دوره مقدماتی، وارد مرحله حرفه ای مسابقه خواهیم شد و مسابقه به صورت زنده و با حضور برگزیده‌ها برگزار خواهد شد که در این مرحله، این شنونده‌ها هستند که داوراند و امتیازها را می دهند.
یکی دیگر از بخش هایی که بنده بر عهده دارم بخش نمایشی “تیمورخان محبی” است، پدر بزرگی که همراه دو نوه اش به شمس العماره می آید و به شعرخوانی و بحرطویل خوانی می‌پردازد. بخش نمایشی دیگری اجرا می‌شود که با عنوان “مل مل بانو” که من به همراه سارا عرب پوریان، نقش زوج خوشبختی را بازی می‌کنیم که خیلی قربون صدقه همدیگر می روند. در واقع هدف ما همبستگی بیشتر بین اعضای خانواده بویژه بین زوجین جوانی است که به تازگی زندگی شان را آغاز کرده اند تا بین زوجین عشق و محبت بیشتری حاکم شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.