Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40788
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1402 - 1:04 |

استقبال از «شهر فرنگ» رادیو صبا

استقبال از «شهر فرنگ» رادیو صبا

كارگردان «شهر فرنگ» این شهر را شهری دانست كه از هر دری سخن می‌گوید و به هر نكته‌ای می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، جنگ مفرح «شهر فرنگ» هر روز با پخش ترانه‌های نشاط‌ آفرین همراه با بخش‌های نمایشی كوتاه با بیان طنز به نقد مسائل سیاسی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی می‌پردازد.
این برنامه با توجه به آمارهای اعلام شده از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو صباست. احسان زارع تهیه‌كنندگی و ساجد قدوسیان كارگردانی و سردبیری برنامه را بر‌عهده دارند. شهر فرنگ هر روز از ساعت ۹ الی ۱۰ به گوش مخاطبان رادیو صبا می‌رسد.

ساجد قدوسیان سردبیر و كارگردان به مناسبت روز رادیو گفت: روز رادیو ( چهارم اردیبهشت ) را می بایست به عنوان فرصتی برای تقدیر از پیشكسوتان این عرصه دانست و به دنبال راهی برای شناسایی استعداد های جدید و نو در این رسانه بود، تا هنرجویان جوان در جوار اساتید پیشكوت بیاموزند و ایده های تازه برای به روز شدن این رسانه ارائه شود.

وی افزود: «شهر فرنگ» با اشاره به این كه برنامه هر روز روی آنتن رادیو صباست به همین دلیل كار سخت و پرفشار اما شیرین است، می‌گوید: این برنامه یك جنگ رادیویی است كه در یك مجموعه ای از طنز، شوخی و مطایبه است با هدف شادی و نشاط تقدیم مخاطبان می شود.

سردبیر و كارگردان برنامه شهر فرنگ درباره نام این برنامه و وجه تسمیه آن اظهار كرد: زمانی كه من فعالیتم را در برنامه شروع كردم، نام برنامه «طنز و ترانه» بود. یك نمایش طنز پخش می‌شد و سپس موسیقی اما بعدتر مسئولیت این برنامه گسترده تر شد، كه قرار شد رویكردی نقادانه بر مسائل روز داشته باشیم در اتاق فكر تصمیم گرفتیم نام برنامه «شهر فرنگ» باشد یعنی شهری كه شادی و خوشحالی درون آن هست، از هر دری سخن می‌گوید و به هر نكته‌ای می‌پردازد.

او با ابراز خرسندی از استقبال بالای شنوندگان از شهر فرنگ و بازخورد مخاطبان و مسئولین بیان كرد: این برنامه به دلیل فضای شاد و بیان دغدغه های مردمی بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و همكاران بازیگر این مجموعه بازخورد های زیادی از مردم جامعه درباره این برنامه دریافت كرده اند شاید مردم هم این باور رسیدند كه مسئولان هم مخاطب این برنامه‌ها هستند و بهتر صدای آنها را می‌شنوند. از همین رو بازخوردها اغلب مثبت است و از آنجایی كه بخشی طنز و نقد های این برنامه مربوط به مسئولین جامعه می شود حتما بازخوردهاییی از این برنامه به گوش مدیران و مسئولین كشور هم رسیده است.
كارگردان «شهر فرنگ» درباره محتوای این برنامه گفت: برای استخراج محتوا عمدتا دو راه داریم؛ یكی جست‌و‌جو در اخبار، اطلاعات، سایت‌های معتبر و رصد اتفاقات و مسائل روز و دوم بررسی و مطالعه مطالبات و نقطه نظرات مردمی كه از طریق سامانه‌های ارتباطی شبكه رادیویی صبا مانند تلفن، پیامك و فضای مجازی به دست‌مان می‌رسد. ما این اطلاعات را استخراج و دسته‌بندی می‌كنیم. اطلاعات به گروه نویسندگان منتقل می‌شود و با تقسیم كار و در نظر گرفتن تنوع و سلیقه مخاطب، متن‌ها آماده می‌شود.

او با ابراز خرسندی از استقبال بالای شنوندگان از شهر فرنگ و بازخورد مخاطبان و مسئولین بیان كرد: این برنامه به دلیل فضای شاد و بیان دغدغه های مردمی بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و همكاران بازیگر این مجموعه بازخورد های زیادی از مردم جامعه درباره این برنامه دریافت كرده اند شاید مردم هم این باور رسیدند كه مسئولان هم مخاطب این برنامه‌ها هستند و بهتر صدای آنها را می‌شنوند. از همین رو بازخوردها اغلب مثبت است و از آنجایی كه بخشی طنز و نقد های این برنامه مربوط به مسئولین جامعه می شود حتما بازخوردهایی از این برنامه به گوش مدیران و مسئولین كشور هم رسیده است.

كارگردان «شهر فرنگ » در پایان گفت: مخاطبان این برنامه بسیار به ما لطف دارند و از تك تك آنها سپاسگزارم من از ابتدای شروع برنامه با توجه به رویكرد و فضای برنامه انتظار بازخورد و توجه شنوندگان به این برنامه را داشتم ولی با توجه به این كه این برنامه به صورت تولیدی بود شخصا تصور نمی كردم تا این حد مورد استقبال شنوندگان قرار گیرد.

قدوسیان درباره تعامل مخاطبان دراین برنامه توضیح داد، در سایت رادیو صبا سامانه هدهد برای تعامل بیشتر برنامه سازان با مخاطبان طراحی شده است كه از طریق این سامانه ما نیز با مخاطبانمان در ارتباط هستیم، شنوندگان ثابت این برنامه برای ما متون طنز و لطیفه های با صدای خودشان ارسال می كنند كه در تولید این برنامه از آنها استفاده می شود. علاقه مندان می توانند متون طنز، اشعار و یا لطیفه برای این برنامه ارسال نمایند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.