Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 40062
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 20 اسفند 1401 - 15:24 |

اشعار طنز مخاطبان «خوش بیان» رادیو صبا مكتوب شد

اشعار طنز مخاطبان «خوش بیان» رادیو صبا مكتوب شد

كتاب اشعار طنز مخاطبان برنامه «صباهنگ» با نام «خوش بیان» چاپ شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، از كتاب «خوش بیان» مجموعه اشعار شنوندگان رادیو صبا در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره زیر چتر لبخند رونمایی شد.
حمید رضا افتخاری مدیر شبكه رادیویی صبا درباره این كتاب گفت: شعر هنر سرزمینی ما ایرانیان است. از زمانی كه كتابت آغاز شده است و فرهنگ كوچه و بازار مستند، در هر مقطعی رگ های این طبع هنرمندانه را می شود مشاهده كرد.
امروز و در آستانه پانزدهمین قرن هجری خورشیدی هنوز این خصلت با ما مردمان سرزمین پارس همراه است و بسیار می شنویم كه شاعرانگی های مردمی چه شیرین و جذاب خودنمایی میكند.
افتخاری ببان كرد، در عصر تحول رسانه كه صدای جمهوری بودن نقطه عطف آن است، این توانمندی ایرانی به كمك رسانه ای رادیو صبا آمده است كه ماموریت خطیر با عنوان شادی آفرینی دارد. برنامه «صباهنگ» رادیو صبا كه اصالتاً یك برنامه موسیقی محور است از سال گذشته شعر را به عنوان یكی از اركان اصلی موسیقی با كلام به بخش اصلی برنامه تبدیل كرده است و در كنار نقد ترانه های روز بخشی را برای شاعرانه های آنها توان و شنوندگان خود طراحی كرده كه اتفاقاً با استقبال هم روبروست.
مدیر رادیو صبا درباره برنامه صباهنگ توضیح داد، اتاق فكر این برنامه هر روز مصرعی اعلام می كند تا شنوندگان در طول ۹۰ دقیقه برنامه آن را تكمیل كنند، این مصرع در روزهای عادی طنازی شركت‌كنندگان را هدف می‌گیرد و در روزهای خاص واگویه‌های دل عاشقان را به نمایش می كشد.
وی افزود: پس از گذشت یك سال از اجرای این ایده تعاملی و مشاهده مشاركت بالایی شنوندگان این برنامه بر آن شدیم تا با پالایش و انتخاب از میان هزاران بیت كامل شده ،بخشی از این شاعرانگی طنازانه را به تفكیك روز با نام شاعر در قالب كتابی به نام خوش بیان به چاپ برسانیم تا این ذوق مردمان ایرانی را با اهل كتاب هم به اشتراك بگذاریم.
مدیر رادیو صبا در آخر گفت: باشد كه این خوش بیانی شنوندگان خوش ذوق صباهنگ خوش آهنگ، باعث خوش حالی مردمان این سرزمین هنر پرو باشد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.