Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13385
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 04 مهر 1398 - 12:22 |

امین الله رشیدی در «نام آوران ایران زمین»

امین الله رشیدی در «نام آوران ایران زمین»

امین الله رشیدی پنجشنبه ۴ مهر، با حضور در برنامه نام آوران ایران زمین رادیو فرهنگ از فعالیت های هنری خود می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی عظیمی نژادان در برنامه نام آورن این هفته با امین الله رشیدی خواننده ای که از اولین‌های رادیو است گفتگو می‌کند. رشیدی در این برنامه از زندگی، فعالیت ها و آثاری که روی میزش خاک می خورد مطالبی بیان خواهد کرد.

امین‌الله رشیدی خواننده و آهنگساز ایرانی متولد اردیبهشت ماه  ۱۳۰۴ است. آهنگ‌سازی و خوانندگی رشیدی در رادیو تهران از سال ۱۳۲۷ خورشیدی آغاز و تا پایان سال ۱۳۴۴ به طور پیوسته ادامه داشته و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته است. شیوه رشیدی در خوانندگی و آهنگ‌سازی، مرز میان سنت و نوگرایی می‌باشد، رشیدی در شاعری و نویسندگی و نقد نیز دستی دارد و مقالاتی از او در مطبوعات به چاپ رسیده که آخرین آن‌ها نقدی بر کتاب شعر نو، از آغاز تا امروز، تألیف محمد حقوقی است. سفرنامه‌ای به نام از «کاشان تا کاناری» و کتاب «عطر گیسو» از دیگر آثار او است.

«نام آوران ایران زمین» برنامه ای است که در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای علی عظیمی نژادان روزهای پنجشنبه ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود و به گفتگو با اهالی فرهنگ و اندیشه و هنر ایران زمین می‌پردازد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.