Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 47017
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 04 بهمن 1402 - 4:07 |

اهمیت ساده زیستی در كودكان در «خانه و خانواده» رادیو

اهمیت ساده زیستی در كودكان در «خانه و خانواده» رادیو

برنامه «خانه و خانواده» روز چهارشنبه، ۴ بهمن با حضور ساناز مهدوی تبار (روانشناس و مدرس پرورش ذهن) از اهمیت ساده زیستی در تربیت کودکان می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ساده زیستن، بی‌برنامگی نیست و هرگز معنای ژولیدگی که اسلام آن را ناپسند می داند، نیست.

فرهنگ ساده زیستی و قناعت در جامعه ما از دیرباز از نسلی به نسلی دیگر، هم توصیه می‌شده و هم به عنوان یک ارزش فرهنگی شناخته می‌شده است.

نکته نگران کننده ترویج تجمل گرایی در کودکان و اصرار به آن از سوی والدین است، بدون آنکه متوجه باشند این فرهنگ چه آثار منفی ای می تواند در آینده کودکان شان داشته باشد.

یکی از مواردی که والدین به میزان زیادی از طریق آن، تجمل گرایی برای فرزندان شان را توجیه می‌کنند این است: نکند «نه» گفتن من به خواسته‌هایش، در آینده او را سرخورده کند و نتواند با اعتماد به نفس کافی «گلیمش را از آب بکشد».

زینب برومند تهیه کننده این هفته برنامه «خانه و خانواده» بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در آینده کودک در برنامه روز چهارشنبه، ۴ بهمن میزبان ساناز مهدوی تبار روانشناس و مدرس پرورش ذهن خواهیم شد و پیرامون راهکارهای آموزش ساده زیستی به کودکان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است این هفته برنامه «خانه و خانواده» به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای بتول نجفی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.