Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 45103
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 05 آبان 1402 - 16:29 |

اکبر منانی: با دوبله بیشتر شناخته شدم

اکبر منانی: با دوبله بیشتر شناخته شدم

اکبر منانی دوبلور و گوینده رادیو با اشاره به محبوبیت برنامه‌های رادیویی در دهه های قبل بیان کرد که آن زمان مردم برای هر کمکی با رادیو تماس می‌گرفتند.

اکبر منانی دوبلور و گوینده باسابقه رادیو درباره ورودش به فعالیت‌های هنری که با کار رادیویی آغاز شده است به مهر گفت: در زمانی کار در رادیو را شروع کردم که بسیاری از کسانی که آن روزها بودند الان از دنیا رفته اند. گوینده‌های قدری که در قدرت صدا و بیان بسیار استثنایی بودند و من هم افتخار می‌کنم که شاگرد گوینده‌های به‌نام آن زمان بودم.

وی درباره اولین دیالوگ‌ها و برنامه‌هایی که گویندگی آنها را بر عهده داشته است، بیان کرد: «اینجا تهران است رادیو ایران» اولین دیالوگ من بود و ابتدا از اعلام برنامه و شبکه و کارهای این چنینی شروع می‌کردیم.

منانی درباره برنامه‌هایی که به صورت حرفه ای در دهه ۴۰ در رادیو اجرا کرده است، عنوان کرد: برنامه «بیست و هفت هزار» از اولین برنامه‌هایی بود که در رادیو داشتم که یک برنامه کمکی بود و از ۱۲ شب تا ۶ صبح پخش می‌شد. مردم با این برنامه تماس می‌گرفتند و هرکسی هر مشکلی داشت با برنامه مطرح می‌کرد. حتی گاهی نیاز به بیمارستان و کلانتری داشتند و نمی‌دانستند با کجا تماس بگیرند و به رادیو زنگ می‌زدند و ما پیگیری می‌کردیم. این برنامه متعلق به سال ۴۲ است و آن زمان مردم با رادیو بیشتر از هر جایی آشنا بودند.

منانی اضافه کرد: من قبل از سال ۴۲ هم فعالیت داشتم اما آن زمان رسمی شدم و خاطرم است مثلاً پنج تلفن در کنارم داشتم و خودم هم تلفن‌ها را جواب می‌دادم.

وی که مدتی هم گوینده خبر بوده است درباره این تجربه بیان کرد: من هم گویندگی خبر کرده ام و هم روضه خوانده ام چون معتقدم گوینده باید همه کاری انجام دهد، من هم همه کاری انجام داده ام و زمانی که در سال ۶۵ بازنشسته شدم فعالیت‌های مختلفی در گویندگی داشتم و بعد بیشتر دوبله را دنبال کردم. با این حال مرا بیشتر با دوبله می‌شناسند و خیلی‌ها نمی‌دانند گوینده رادیو بوده ام.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.