Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7798
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 10 آذر 1397 - 10:28 |

بازخوانی اثری از گابریل گارسیا مارکز با صدای بهروز رضوی

بازخوانی اثری از گابریل گارسیا مارکز با صدای بهروز رضوی

این هفته در برنامه کتاب شب رادیو تهران، رمان کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد اثر گابریل گارسیا مارکز در شش قسمت ۲۰ دقیقه ای ( از دهم تا پانزدهم آذر ) با صدای بهروز رضوی روایت خواهد شد.

بهروز رضوی-گوینده-خبرگزاری مهر-هنر صدا

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی تهران، این روایت بر اساس ترجمه جهانبخش نورایی تنظیم رادیویی شده و با تهیه کنندگی محمود احمدی و صدابرداری محسن فراهانی در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران به آنتن سپرده خواهد شد.

محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده برنامه در مقدمه تنظیم رادیویی اش نوشته است : این رمان جذاب را مارکز در سن سی سالگی نوشت و با انتشار آن در سی و یک سالگی ، استعداد خود را به تمام جهان ثابت کرد. همین رمان بود که پیش زمینه ای برای خلق شاهکار او ” صد سال تنهایی ” شد.

رضایی درباره موضوع این رمان  نوشته است : یک سرهنگ کلمبیایی بازنشسته، هر روز به اداره پست می رود تا ببیند نامه برقراری مستمری اش آمده یا نه، اما هر دفعه رییس پست به او طعنه می زند که: دیگر کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد.

گفتنی است مارکز در سال۱۹۲۷ میلادی به دنیا آمد، درسال۱۹۸۲ نوبل ادبی گرفت و در سال۲۰۱۴ از دنیا رفت. تقریبا تمامی آثار او به فارسی ترجمه شده است.

برنامه کتاب شب که بازخوانی یکی از اولین رمان های او را تقدیم شنوندگانش می کند، آخرین برنامه شبانه رادیو تهران است که هر شب ( بجز جمعه شبها ) برای علاقه مندان شنیدن آثار برتر ادبیات ایران و جهان، روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.