Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5514
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 20 اسفند 1396 - 15:53 |

بازخوانی داستان‌های شنیدنیِ ایران و جهان با صدای بهروز رضوی

بازخوانی داستان‌های شنیدنیِ ایران و جهان با صدای بهروز رضوی

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران در آستانه عید نوروز، از شنبه (۲۶ اسفند ماه) خوانش داستان‌های نوروزی خود را آغاز می‌کند.

کتاب شب رادیو تهران-با صدای بهروز رضوی-هنر صدا

به گفته‌ محمدباقر رضایی، نویسنده این برنامه، «کتاب شب» رادیو تهران در آستانه عید نوروز، از شنبه (۲۶  اسفند ماه) خوانش داستان‌های نوروزی خود را آغاز می‌کند که چهار داستان کوتاهِ مشهور جهان برای این سوی عید و سه داستان کوتاه برای آن سوی عید تا سوم فروردین خواهد بود.

او گفت: از چهارم تا دهم فروردین هم داستان‌هایی به هم پیوسته از یک نویسنده ایرانی بازخوانی خواهد شد. داستان‌های انتخابی برای این ایام، در ژانرهای اجتماعی، اخلاقی و طنز هستند و همگی، جنبه‌های انتقادیِ تند و صبغه تفریحی دارند. از جمله، آدم برفی اثر اسلاومیر مروژک، بودجه اثر ماریو بنه دتی، فردا تعطیل است اثر هوشی شین چی، ماهی قزل آلا اثرِ افااولینشون، قلب اثر سلیا توروی، شما چه فکر می کنید اثر اچ مونرو، و روزی که من گم شدم اثر آیزاک بشویس سینگر. این داستان‌ها از میان بهترین، زیباترین و ماندنی‌ترین آثار کوتاه جهان انتخاب شده‌اند. اثری که از روز چهارم تا دهم فروردین خوانش می‌شود. «داستان های غریب مردمان عادی» نام دارد که به قلم محمدعلی علومی نویسنده و طنز نویس خوب معاصر نوشته شده و روایتی است از ماجراهای به هم پیوسته درباره زندگیِ پر رمز و رازِ مردمان «بم» در روزگار گذشته و حوادثی که بر اثر رواج یک شایعه، آنها را دستخوشِ تلاطم و تلاش برای پی بردن به ماهیت ماجرا کرده است. این اثر با نثر محلی و شیوه‌ای جذاب نوشته شده و آن را نشر افکار منتشر کرده است.

رضایی همچنین یادآور شد: این برنامه در ایام عید در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، تنظیم رادیویی شده و در شب‌های یاد شده، ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود.

نویسنده و مشاور محتواییِ برنامه «کتاب شب» محمدباقر رضایی، تهیه‌کننده آن رضا قربانی و روایتگرش بهروز رضوی است. این برنامه را که در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می‌شود می‌توان از طرق مختلفی از جمله رادیوهای سنتی، سایت رادیوتهران، اپلیکیشن تلفن همراه رادیو، شبکه ایران صدا و  امکان های متنوع فضای مجازی شنید.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.