Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 29617
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 17 مهر 1400 - 11:16 |

بازگشایی مدارس زیر ذره بین رادیو فرهنگ

بازگشایی مدارس زیر ذره بین رادیو فرهنگ

بازگشایی مدارس ‌و شرایط و چگونگی آن، موضوعی است که رادیو فرهنگ امروز برای برنامه «خشت اول» در نظرگرفته است.
به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «خشت اول» امروز به بررسی موضوع بازگشایی مدارس، شرایط کنونی و چگونگی بازگشایی کلاس های حضوری اختصاص دارد و دکتر عسگری در بحث کارشناسی، نکاتی را در خصوص اهمیت بازگشایی مدارس بیان می‌ کند.

اولویت بازگشایی مدارس در اول مهر با توجه به جمعیت کم دانش آموزی با مدارس روستایی و عشایری بود. مدارس روستایی و عشایری جمعیت دانش آموزی کمی دارند و همچنین به سایر روش‌های آموزش مجازی دسترسی ندارند. کم بودن جمعیت مدارس سبب می‌ شود که فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سادگی انجام و شرایط نسبتا ایمنی برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری ایجاد شود.
مدارسی که جمعیت کمتر از ۳۰۰ دانش آموز دارند، با گسترش واکسیناسیون و ایمنی بیشتر در جامعه می توانند با کسب مجوز کلاس‌های حضوری را دایر کنند.
احتمال می‌ رود که پروژه بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و آرام در آبان ماه به تکامل نسبی برسد. توسعه واکسیناسیون در کشور در حوزه عمومی و همینطور توسعه واکسیناسیون در حوزه بخشی از جمعیت دانش آموزی ۱۸ تا ۱۲ سال در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و شرایط را هموارتر می‌کند تا اهداف مطابق با الگو ستاد مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی صورت گیرد.
شورای مدارس و کمیته سلامت آمادگی مدارس برای بازگشایی را بررسی می‌کنند، شورای مدارس باید به سمت آموزش حضوری حرکت کنند تا زمینه آماده شود و خانواده‌ها بدانند شرایط در مدارس برای ارائه خدمات آموزشی مهیاست.
شورای مدارس براساس شرایط تصمیم می‌گیرد که دانش آموزان چند روز در هفته و در کدام دروس آموزش حضوری داشته باشند. در واقع نحوه حضور و ارائه خدمات در شورای مدرسه تصمیم گیری می‌شود.
اختیار شورای مدارس برای نقض قاعده کلی بازگشایی مدارس نیست، برای این است که ورود به موارد مربوط به کلاس درس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیریت و سازماندهی شود.
پس از ارزیابی نتایج آموزش غیرحضوری بر سلامت جسم، روان و تحصیل دانش‌آموزان، مسئولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که آثار مخرب تعطیلی مدارس بسیار بیشتر از بازگشایی است، بنابراین با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط این وزارتخانه و ستاد مقابله با کرونا قرار شد امسال شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.
برنامه «خشت اول» به نویسندگی و تهیه کنندگی مریم یوسفی پور و اجرای فاطمه امجدیان، ساعت ۱۲:۳۰ از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.