Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 18612
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1399 - 14:43 |

بازگشت موراکامی به رادیو در دوران قرنطینه

بازگشت موراکامی به رادیو در دوران قرنطینه

«هاروکی موراکامی» رمان‌نویس معروف ژاپنی یک برنامه رادیویی را برای کاهش افسردگی‌های ناشی از اعمال قرنطینه در این کشور اجرا می‌کند.

به نقل از گاردین، در این برنامه رادیویی که هدف اصلی آن بالا بردن روحیه ژاپنی‌ها در دوران قرنطینه به سبب شیوع ویروس کروناست، «هاروکی موراکامی» رمان‌نویس تحسین‌شده ژاپنی به پخش موسیقی‌های مورد علاقه‌اش و همچنین پاسخ به پرسش‌های شنوندگان خواهد پرداخت.

این برنامه رادیویی با عنوان «در خانه بمانید» با مدت زمان دو ساعت و نیم در تاریخ ۲۲ می به صورت سراسری در ژاپن پخش می‌شود.

موراکامی در این‌باره نوشت: امیدوارم قدرت موسیقی بتواند بخشی از ناراحتی‌های مرتبط با قرنطینه را که در دوران شیوع ویروس کرونا روی هم تلنبار شده از بین برد.

در حالی که شرایط اضطراری در ژاپن قرار است تا پایان ماه می ادامه یابد اما مقام‌های این کشور اعلام کرده‌اند برخی از مناطق با موارد ابتلای کم در صورت ادامه کنترل شیوع ویروس کرونا می‌توانند برخی از محدویت‌ها را بردارند.

در توکیو به عنوان محل اصلی شیوع کرونا در ژاپن ۱۵ مورد جدید ابتلا در روز دوشنبه ثبت شد تا برای اولین‌بار در ۴۲ روز اخیر شمار مبتلایان در این شهر به کمتر از ۲۰ نفر برسد.

«موراکامی» از سال ۲۰۱۸ گه‌گاه اجرای یک برنامه یک‌ساعته را در شبکه رادیویی «توکیو اف ام» بر عهده دارد و به پخش بیش از ۱۰ هزار قطعه موسیقی مورد علاقه‌اش در این برنامه پرداخته است.

این نویسنده ژاپنی همواره در چند سال اخیر یکی از بخت‌های اصلی کسب جایزه نوبل ادبیات بوده اما نتوانسته این جایزه را کسب کند. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد. «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد. جدیدترین اثر او به نام «قتل فرمانده» نیز اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ در ژاپن عرضه شد و ترجمه انگلیسی آن به قلم «فیلیپ گابریل» و «تد گوسون» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.