Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 44431
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 مهر 1402 - 14:04 |

«بانگ نای» ویژه برنامه بزرگداشت مولانا از رادیو فرهنگ

«بانگ نای» ویژه برنامه بزرگداشت مولانا از رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «بانگ نای» رادیو فرهنگ، روز شنبه ۸ مهر ویژه بزرگداشت مولانا پخش می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو فرهنگ در روز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی ویژه برنامه «بانگ نای» را به تهیه کنندگی مریم مردانی از گروه ادب و هنر روی آنتن می‌برد.

در تقویم رسمی‌ کشور هشتم مهرماه، روز بزرگداشت مولوی ثبت شده که رادیو فرهنگ به این مناسبت، ویژه برنامه «بانگ نای» را با بخش های متنوع از جمله پخش کلام رهبری درباره مولانا، سخنان اساتید مولانا پژوه و …تدارک دیده و این برنامه پس از اذان مغرب به افق تهران از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۳۰ به طور زنده پخش می‌شود.

مولانا جلال الدین محمد بلخی، شاعر و عارف پارسی گوی پرآوازه، که با شمس تبریزی هم دوره بود، صاحب آثاری مانند مثنوی و فیه ما فیه است.در این برنامه نگاهی گذرا به شرح حال و آثار مولانا می‌ شود و همچنین بخش هایی از آثار مولوی بازخوانی خواهد شد. با توجه به تقارن این مناسبت با هفته وحدت، در این‌ برنامه با دکتر موسوی درباره تجلی حصرت رسول (ص) در اشعار مولانا گفتگو می‌شود. در برنامه «بانگ نای» در ادامه با استادان مولاناپژوه گفت و گو می‌شود که گفتگو با دکتر محمد رسولی درباره مولوی یکی از این بخش هاست و قطعاتی که خوانندگان کشورمان از اشعار مولانا خوانده اند، به سمع همراهان برنامه می رسد. همچنین صحبت های محمدعلی موحد درباره رابطه شمس و مولانا و کلام پرفسور اخلاق اهن درباره محبوبیت مولانا در هندوستان و سخنان دکتر کریم زمانی درباره نمادها و تمثیل ها در مثنوی در برنامه «بانک نای» شنیدنی است.

برنامه «بانگ نای» به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد و مشاور محتوایی مریم مردانی،گویندگی مهدی محمدیان به صورت زنده از رادیو فرهنگ، پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.