Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 42034
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 29 خرداد 1402 - 19:10 |

با خسی در میقات زائر خانه خدا شویم

با خسی در میقات زائر خانه خدا شویم

رادیو صبا به مناسبت فرا رسیدن ماه ذی الحجة کتاب صوتی «خسی در میقات» نوشته جلال آل احمد را به گویندگی مخاطبان رادیو صبا تقدیم شنوندگان می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این شبکه رادیویی صبا به مناسبت فرا رسیدن ماه ذی الحجة کتاب صوتی «خسی در میقات» نوشته جلال آل احمد را به گویندگی مخاطبان رادیو صبا تقدیم شنوندگان می‌کند. این کتاب صوتی در قالب برنامه «القصه» هر شب راهی آنتن می‌شود.

خسی در میقات چهارمین کتاب صوتی است به روایت تیم گویندگی «القصه» تولید می‌شود، گروه گویندگی القصه منتخبان مراحل مختلف چالش گویندگی و اجرای صباگو هستند.
خسی در میقات یکی از معروف‌ترین سفرنامه‌های معاصر حج است که جلال آل احمد در سال ۱۳۴۳ و در سن ۴۱ سالگی طی سفر حج نوشته است.

الهام دوقی گوینده «القصه» درباره کتاب خسی در میقات توضیح داد، از ویژگی‌های بارز این کتاب توجه زیاد نویسنده به جزئیات است. وی در این کتاب نه فقط از جنبهٔ زیارتی بلکه از زوایای مختلف به سفر حج نگاه کرده و مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاحتی و … را مورد توجه و تحلیل قرار داده‌ است.

وی افزود: این کتاب چهارمین کتابی است که توسط این گروه به صورت صوتی تولید می‌شود. نثراین کتاب نسبت که کتاب های قبلی در حین دلنشین بودن، قدیمی و سنگین است و این موضوع روایت کتاب را برای ما که تازه وارد این حرفه شده ایم سخت می‌کند، ولی تلاش می‌کنیم با خوانش صحیح و دلنشین مخاطبان را همسفر خانه خدا کنیم. در این سفرنامه، نویسنده با دقت و ریزبینی از همه چیز صحبت می‌کند. نه تنها مناسک مذهبی بلکه هرآنچه که در لحظه لحظه سفرش به چشم دیده است، در قالب کلمات درآورده است. توصیفات ریز و دقیق او سبب می‌شود تا تجربه‌ای همانند مشاهده او را پیش چشم خود ببینیم.

ذوقی درباره گروه گویندگی «القصه» گفت: این گروه منتخابان چالش صباگو هستند که با طی کردن مراحل مختلف انتخاب شده اند. هر مرحله از این چالش برای من درسی را به همراه داشته، زمانی که داوران اجرا و گویندگی ما را با متن‌های مختلف نمایش طنز، داستان خوانی و بداهه گویی ارزیابی می‌کردند، هر نکته که بیان می‌شد درسی برای سایر دوستان بود.

«القصه» سه شنبه ۳۱ خرداد مصادف با اول ذی الحجه ساعت ۲۲ با روایت کتاب «خسی در میقات» به تهیه کنندگی رضا عزتی تقدیم مخاطبان می‌شود.
گفتنی است، ضبط این کتاب به صورت صوتی و تصویری انجام شده است ، که قرار است از شبکه‌های مختلف سیما از جمله شبکه نسیم به صورت تصویری پخش شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.