Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 36604
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 06 مهر 1401 - 12:58 |

با «رادیو صبا» پاییز را متفاوت بشنویم

با «رادیو صبا» پاییز را متفاوت بشنویم

«رادیو صبا» به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع و آغاز سال تحصیلی جدید با تولید برنامه های جدید و نوسازی جدول پخش شبکه  پاییزی متفاوتی تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، با فرا رسیدن ماه ربیع و آغاز سال تحصیلی جدول پخش شبکه رادیویی با تحول ویژه همراه مخاطبان می‌شود. حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیو صبا درباره جدول پخش  پاییزی شبکه توضیح داد، شعارشبکه رادیو صبا  «صدای شادی آفرین» است و ماه ر بیع، ماه شادی و سرور است. این شبکه با توجه به اینکه در ایام محرم و صفر عملاً نمی‌توانست در حوزه ماموریتی خود فعالیت کند بنابراین شروع  ماه ربیع الاول همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید وشور و شوق  مدرسه رفتن بعد از دوسال کرونا مقطع مناسبی برای ایجاد تحول در برنامه‌های این شبکه محسوب می‌شد. لذا برنامه ریزی برای اصلاح و نوسازی برنامه های رادیو صبا از تیرماه ۱۴۰۱ با دریافت طرح های جدید و بررسی و ارزیابی برنامه های روی آنتن با توجه به نظرات و علایق مخاطبان و ماموریت شبکه صورت گرفت.

وی نتایج این ارزیابی را به این صورت اعلام کرد، که طبق ارزیابی های صورت گرفته رادیو صبا از ۶ مهرماه با  ۳۲ عنوان برنامه تولیدی و زنده همراه مخاطبان می شود، که در کنار آن برنامه های آرشیوی و بازپخش نیز تقدیم مخاطبان می شود.

مدیر رادیو صبا درباره این  ۳۲ عنوان برنامه گفت: تمام برنامه ها در جدول پخش پاییزی با یک شعار متناسب با محوریت برنامه و طرح موضوعی مرتبط با اتفاقات روز جامعه و به دنبال چشم اندازی مشخص تقدیم مخاطبان می شود.

وی افزود: در این تغییرات تلاش کردیم برنامه های جدید در قالب های متنوعی مثل مستند، مسابقه، برنامه تعاملی و بررسی حواشی روز جامعه متناسب با نظرات مخاطبان به جدول پخش اضافه شود.

افتخاری جدول پخش پاییزی رادیو صبا را به این صورت تشریح کرد، « دوقاف، مجتمع پنجاه و پنج، دوطرفه، مامان پز، عصر قجر، خنده نقره ای، به توان هفت، جهان در جام، نوجوانانه، شب شنبه، شب صبایی، دو طرفه، زندگی خصوصی مشاهیر و شکر سخن» ۱۴ عنوان  برنامه جدیدی است که به جدول پخش اضافه می شود.

وی تصریح کرد، زوج هنری طناز رادیو صبا محمدرضا قلمبر و مهبد قناعت پیشه در برنامه «دو قاف» که برگرفته از سرواژه اسم این دو مجری توانمند است، پنجشنبه و جمعه ها با تهیه کنندگی امیر اکبری لبخند و شادی را تقدیم مخاطبان می کنند.

 «مجتمع ده پنجاه و پنج» مسابقه استراتژیک و جذابی است که جایگزین برنامه «به وقت زندگی» می‌شود، این برنامه با اجرای محسن شاهمرادی و تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ پخش می شود.

محمدرضا قلمبر هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح در برنامه زنده «دو طرفه» در فضای شاد به تعامل با مخاطبان می پردازد و با طنازی لبخند و شادی را تقدیم مخاطبان می کند.

مدیر رادیو صبا بیان کرد، گزیده جذاب تمام اتفاقات صبح تا ساعت ۸ شب رادیو صبا در یک برنامه زنده جذاب و شنیدنی به نام «شب صبایی» با اجرای مهبد قناعت پیشه تقدیم مخاطبان می شود. این برنامه در ۴۵ دقیقه به مرور تمام اتفاقات شیرینی که  در طول روز روی آنتن  رادیو صبا رخ می دهد می پردازد.

« مامان پز» برنامه آشپزی است، که روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ خانم رابعه مدنی مادربزرگ شیرین سینمای ایران در این برنامه ضمن آموزش پخت غذاهای سنتی ایرانی در فضای شیرین به خاطر گویی می پردازد.

 «نوجوانانه» عنوان برنامه جدیدی است که توسط مخاطبان نوجوان رادیو صبا اجرا و تولید می شود این برنامه جمعه ها ساعت ۸ صبح به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی راهی آنتن صبا میشود.

جُنگ شاد عصرگاهی«سه گوش» بر پایه شوخی با اخبار روز جایگزین برنامه  «عصر صبا» میشود، که به تهیه کنندگی پیمان پناهی تقدیم شنوندگان می شود.

افتخاری در ادامه گفت: در جدول پخش رادیو صبا جای برنامه تاریخی احساس می‌شد که برنامه جدید «عصرقجر» با محوریت شوخی با اتفاقات تاریخی دوره قاجار شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶  به تهیه‌کنندگی رضا عزتی تقدیم مخاطبان می شود.

 «شب شنبه» یک برنامه فرهنگی است، که در آن جمعه شب ها مهبد قناعت پیشه میزبان یکی از چهره های فرهنگی و هنری می شود و کنار هم با خاطره گویی و اجرای نمایش در فضای شاد همراه مخاطبان می‌شوند.

ویژه برنامه مستند داستانی «جهان در جام» با محور موضوعی معرفی کشور های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۱۶ مهر  هر روز از شنبه تا چهارشنبه  با اجرای محسن شاهمرادی تقدیم مخاطبان می شود.

مدیر رادیو صبا در ادامه گفت: امیرحسین مدرس در برنامه «به توان هفت» در فضای متفاوتی هر روز از شنبه تا چهارشنبه در ۳۰ دقیقه به معرفی کتاب می پردازد.

رادیو صبا در میان برنامه «خنده نقره ای» به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد شنبه تا چهارشنبه به معرفی و مرور فیلم های کمدی سینمایی می‌پردازد.

این شبکه رادیویی هر روز صبح در یک میان برنامه با هنرمندی وحید کمالی زاده از دریچه تازه ای به «زندگی خصوصی مشاهیر» نگاه می‌کند.

«شکر سخن» عنوان میان برنامه دیگری است با محوریت بررسی طنز های بزرگان ادبیات کهن در بوستان و گلستان شیخ اجل، سعدی شیرازی گشتی می‌زند، این برنامه شنبه تا چهارشنبه با اجرای روح الله احمدی تقدیم مخاطبان میشود.

افتخاری در تشریح تغییرات جدول پخش پاییزی شبکه بیان کرد، گروهی از برنامه های شکبه  با تغییرات با عنوان فصل جدید تقدیم مخاطبان می شود.

این عنوان برنامه ها شامل برنامه «صبح صبا، سیا سفید، در صبا چه گذشت، بیمارستان صبا، هدهد صبا، لیمو ترش، مسابقه ده بیست و دو» است.

وی افزود: برنامه «صبح صبا» به صورت زنده هر روز با محوریت اطلاع رسانی امیدبخشی و نشاط صبحگاهی با تغییراتی  با شعار «با همه شوخی داریم» به تهیه کنندگی امیر اکبری از ساعت ۶:۳۰ همراه مخاطبان می شود.

برنامه تعاملی «سیاسفید» با محوریت شوخی با مسائل اجتماعی روز در قالب سیابازی با حضور مخاطبان تهیه و پخش می شود این برنامه روزهای پنج شنبه ساعت ۱۸ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم شنوندگان می شود.

برنامه «در صبا چه گذشت» در فصل جدید با معرفی برنامه های شبکه با اجرای مریم خادم پور هر جمعه به گفتگو با هنرمندان رادیو صبا می پردازد.

برنامه طنز  «بیمارستان صبا»  با شعار این بیمارستان فرق می‌کند با هنرمندی وحید کمالی زاده در ۱۵ دقیقه تقدیم مخاطبان می شود.

«ده بیست و دو» عنوان مسابقه تعاملی ورزشی بر پایه تولید طنزهای ۲۲ کلمه ای مردمی است که با تغییراتی در فصل جدید راهی آنتن می شود.

مدیر رادیو صبا درباره برنامه های حفظ شده در جدول پاییزی این شبکه گفت: در ارزیابی های صورت گرفته تعدادی از برنامه ها در جدول پخش قابلیت ادامه تولید دارند که در فصل پاییز نیز با شنوندگان همراه می شوند.

برنامه های «صباگو، شهر فرهنگ، شب جاوید، خبرگزاری صبا، دنگ و فنگ، لیگ عشاق و دوراهی» برنامه های حفظ شده در جدول پاییزی رادیو صبا هستند.

افتخاری درباره برخی از این برنامه ها توضیح داد «شب جاوید» با اجرای علیرضا جاویدنیا پنجشنبه شب ها با شعار «بچه کدام محلی» به معرفی محله های قدیمی شهر تهران و شهرستان ها می پردازد.

 برنامه «صباگو» که گزیده ای از برگزاری چالش گویندگی و بازیگری طنز رادیو صبا است، پنجشنبه و جمعه ها به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر تقدیم مخاطبان می‌شود.

افتخاری در پایان  بیان کرد، شنوندگان رادیو خاطره زیادی از برنامه «صبح جمعه» دارند و همیشه علاقه مند و خواستار پخش مجدد این برنامه هستند که ویژه دهه ۶۰ و ۷۰ تهیه و پخش شده است که به دلیل ظرفیت زمانی و موضوعات روز این برنامه قابلیت پخش مجدد ندارد.

رادیو صبا در برنامه «خط خاطره» هر شب گلچینی شنیدنی و جذاب از این برنامه را تقدیم علاقه مندان می‌کند.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.