Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 31450
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 02 دی 1400 - 10:24 |

بررسی آثار اوژن یونسکو در رادیو نمایش

بررسی آثار اوژن یونسکو در رادیو نمایش

این هفته در برنامه هزارتوی داستان، آثار اوژن یونسکو مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، اوژن یونسکو  از اصلی ترین چهره های تئاتر آوانگارد در فرانسه و جهان به شمارمیرود. گرچه او نام خودش را با نوشتن نمایشنامه با شیوه های بدیعش جاودانه کرده ولی در داستان نویسی هم بسیار چیره دست بوده و به سبب نوآوری ها و سنت شکنی ها  خصوصا در گونه داستان کوتاه مقامی ارجمند در جهان دارد .

نخستین داستان بلند او مرد تنها که در سال ۱۹۷۳ انتشار یافت با اقبال فراوانی مواجه شد. در حقیقت اوژن یونسکو بسیاری از نمایشنامه هایش را نخست به صورت داستان کوتاه نوشته و بعد آنها را به صورت نمایشنامه در آورده است.او همواره در آثارش با دیدی انتقادی به مسایل اجتماعی و سیاسی زمانه اش پرداخته است. یونسکو در دوران پربار نویسندگی اش جوایز بسیاری از جشنواره های معتبر کسب کرد و از دانشگاه نیویورک دکترای افتخاری گرفت و در سال ۱۹۷۰ به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد.

پنجشنبه ۲ دی و تکرار دوشنبه ۶ دی ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان« کرگدن ها» نوشته اوژن یونسکو را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.