Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30177
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 09 آبان 1400 - 13:44 |

بررسی آثار «گراهام گرین» درهزار توی داستان رادیو نمایش

بررسی آثار «گراهام گرین» درهزار توی داستان رادیو نمایش

این هفته برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، به آثار گراهام گرین رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسندهٔ پرکار داستان‌های کوتاه می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از  روابط عمومی رادیونمایش، گرین یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان در قرن بیستم است. او در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه‌ی نوبل ادبیات شده بود، همچنین، جایزه‌ی یادبود تیت‌بلاک را برای رمان «جان کلام» و جایزه‌‌ی هاثورن را برای رمان «قدرت و جلال» در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۹ از آن خود کرده بود. رمان «قدرت و جلال» در سال ۲۰۰۵ نیز از سوی مجله‌ی تایم به عنوان صد رمان برتر انگلیسی‌زبان معرفی شد..

گراهام گرین تقریبا تمام قرن بیستم را زیست و شاهد وقایع سیاسی بسیار مهمی از جمله جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ سرد بود.  او که در سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا کار می کرد به بسیاری از نقاط دوردست جهان سفر کرد و به واسطه این سفرها به جاهایی عجیب و غریب، تصاویری ماندگار برای داستان‌های خود خلق کرد و ردی از همه این مکان‌ها را در آثارش ثبت کرد به طوری که مکان داستان‌هایش به «گرین‌ لند» مشهور شد.

از بیشتر آثار گرین، فیلم و سریال ساخته شده از جمله: «قدرت و جلال» «مرد سوم»، «آمریکایی آرام»، «صخره برایتون» و «مرد سوم»»

پنجشنبه ۱۳ آبان و بازپخش دوشنبه ۱۷ آبان  ساعت ۲۱ در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان «یک روز بازیافته » نوشته  گراهام گرین  را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه گرین را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.