Tuesday, 28 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ - 21 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44111
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 26 شهریور 1402 - 12:34 |

بررسی ابعاد اقتصادی جنگ تركیبی در رادیو ایران

بررسی ابعاد اقتصادی جنگ تركیبی در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» یكشنبه ۲۶ شهریور، با حضور صاحب نظران به بررسی مفهوم جنگ تركیبی و تفاوت آن با جنگ اقتصادی، نمونه های جنگ تركیبی و اثرات اقتصادی آن و مصادیق جنگ تركیبی در اقتصاد ایران و راهكارهای مقابله با آن می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، اصولا جنگ نوعی كنش و خشونت عمدی و ارادی سازمان یافته و بر مبنای زور است كه با مقاصد سیاسی و اقتصادی ، انجام می شود.جنگ تركیبی گونه ای در آویخته و بریده ای از جنگ نرم است كه آرام ، زیانبار و غیرقابل جبران، مرموزانه و پنهان، جذاب و مشروع نما بوسیله قدرت های فزون طلب برای كسب منافع متوسع و دستیابی به اهداف نامشروع شكل می گیرد و در این تنازع پیروزی از آن طرفی است كه از عقبه عقیدتی و اجتماعی محكم و منسجم تری برخوردار باشد.

برنامه «ایران امروز» یكشنبه با حضور دكتر مصطفی طزری جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی و دكتر محمد جواد معصومی نیا از اندیشكده مطالعات اقتصاد، پژوهشگر و كارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه به بررسی مفهوم جنگ تركیبی و تفاوت آن با جنگ اقتصادی، نمونه های جنگ تركیبی و اثرات اقتصادی آن و مصادیق جنگ تركیبی در اقتصاد ایران و راهكارهای مقابله با آن می پردازد.

گفتنی است «ایران امروز» یكشنبه ها به تهیه كنندگی سیما پاتیمار و اجرای محمدرضا درویش و همانگی اكرم خیر خواه ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.