Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 44838
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 مهر 1402 - 13:29 |

بررسی ادبیات اقلیمی، بوم نگاری در «کتاب فرهنگ» رادیو

بررسی ادبیات اقلیمی، بوم نگاری در «کتاب فرهنگ» رادیو

برنامه کتاب‌ فرهنگ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در یکشنبه‌های ادبیات با موضوع ادبیات اقلیمی ، بوم نگاری از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «کتاب فرهنگ» با بررسی ادبیات اقلیمی، بوم نگاری امروز میزبان «سمیه جمالی» است.
معرفی و خوانش کتاب توسط «علی جویا» در بخشی با عنوان «شابِک» انجام می‌شود.
از دیگر بخش های برنامه «کتاب فرهنگ» اطلاع رسانی رویدادها و تازه‌های نشر است.
در برنامه امروز در ارتباط تلفنی با مسعود سینایی فر منتقد و نویسنده و مدرس ادبیات داستانی  ادبیات درباره ادبیات اقلیمی صحبت می‌شود.
تات‌نشین‌های بلوک زهرا (جلال آل‌احمد)  نیز عنوان کتابی است که در برنامه این هفته معرفی می‌شود. این کتاب به معرفی تات‌های شهرستان تاکستان شهرستان بوئین‌زهرا می‌پردازد و در واقع سفرنامه‌ای است که در آن نویسنده شرح وقایع سفری که در هنگام کودکی همراه با پدر خویش از تهران تا ابراهیم‌آباد قزوین (زادگاه یکی از والدینش) انجام داده را نوشته‌ است. آل احمد در این سفرنامه با نگاهی مردم‌شناسانه به معرفی روستاها و شهرهای میانهٔ راه مانند بوئین‌زهرا و اشتهارد پرداخته و در این معرفی، جنبه‌های مردم‌شناسی، زبان‌شناسی، جغرافیا، فرهنگ و آداب و رسوم مردم را وانمایی کرده‌است.

« کتاب فرهنگ» را از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ این هفته به تهیه کنندگی «امیرحسین محمودی» با همراهی گویندگی «مهدی محمدیان» و هماهنگی «فاطمه طاهری» و گزارش «حمیرا فراتی» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز ساعت ۱۸:۰۰ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.