Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40914
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1402 - 0:05 |

بررسی اشعار حافظ در «پارسی گویان» رادیو ایران

بررسی اشعار حافظ در «پارسی گویان» رادیو ایران

برنامه «پارسی‌گویان» پنج شنبه ۷ اردیبهشت، با حضور دكتر محمدجعفر محمد زاده، استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی در ادامه مباحث مطرح شده به بررسی اشعار «حافظ» بزرگترین غزلسرای زبان فارسی می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، دكتر محمدزاده كارشناس برنامه «پارسی گویان» بیان كرد: شعر «حافظ» آینه است، هم از آن‌رو كه از ظرفیت‌های واژه آینه بهره‌برده و هم به این سبب كه شعر او آینه‌ای است كه هركس در مقابل آن قرار می‌گیرد می‌تواند خود را و یا بخشی از خود را در آن ببیند.

وی ادامه داد: یكی از دلایلی كه شعر «حافظ» برای همه مردم دوست‌داشتنی است همین ویژگی آینگی آن است و به این خاطر است كه مردم با تفأل به شعر «حافظ» از او راهنمایی می‌جویند و وصف حال می‌پرسند.
سیده زهرا صالحی تهیه كننده برنامه «پارسی گویان» در خصوص بخش های مختلف برنامه اظهار كرد: از دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به گفتگو با شاعران پارسی‌گو و گزارش تینا میركریمی از خوشنویسی كه اشعار نظامی را به زیبایی به خط كشیده اشاره نمود.

گفتنی است «پارسی‌گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور دكتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.