Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 31905
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 دی 1400 - 11:23 |

بررسی تاثیر ترویج خواندن در پرورش خلاقیت در رادیو فرهنگ

بررسی تاثیر ترویج خواندن در پرورش خلاقیت در رادیو فرهنگ

برنامه «کتاب بان» یکشنبه ۱۹ دی ، به بررسی پرورش خلاقیت با ترویج خواندن می پردازد.

علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» این هفته میزبان حجت الاسلام اسماعیل آذری نژاد؛ موسس گروه قصه توپ رنگ است که درباره تاثیر ترویج خواندن در پرورش خلاقیت گفت و گو می‌کند.
کتاب و کتابخوانی روشی است که با آن می‌توانید ذهن کودک‌تان را تا آن سوی دنیای پریان و دیوها ببرید. این روش بسیار موثر باعث می‌شود تا فرزندتان تخیلات قوی‌تری داشته باشد و در مواقع نیاز، از خود خلاقیت بروز دهد، چرا که ذهن او باز شده و می‌تواند تمام جوانب را به خوبی درک کند. پس معجزه کتاب را فراموش نکنید.

اسماعیل آذری نژاد؛ موسس گروه قصه، توپ، رنگ، بر این باور است که کتاب‌خوانی و قصه­ گویی وسیله­ ای برای رشد و پرورش فکری کودکان است. او تلاش می­کند با رشد و پرورش مهارت­ های کودکان دنیای آن­ها را زیباتر کند. شعار او در فعالیت­هایی که برای کودکان انجام می­دهد “قصه، توپ، رنگ” است:«قصه فکر کودکان را و دنیای آن­ها را زیبا می­کند. توپ برای ورزش و سلامتی است و رنگ برای زیبا کردن دیوار مدرسه­ ها و کتابخانه­ ها.»
او تلاش می­کند تا فضا و بستری مناسب را برای بروز خلاقّیت بچه­ ها فراهم کند. از آموزش مستقیم پرهیز می­کند و با قصه­ خوانی و درگیرکردن کودکان در فعالیت­های مختلف به پرورش مهارت­ها و توانمندهای مختلف آن­ها کمک می­کند.

شنوندگان این هفته با مروج فعال تلفنی « اکبر مهدیزاده»؛ مروج کتابخوانی از شهر تیران استان اصفهان آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.