Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 39653
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 01 اسفند 1401 - 0:11 |

بررسی رابطه والد و كودک در «خانه و خانواده» رادیو

بررسی رابطه والد و كودک در «خانه و خانواده» رادیو

برنامه «خانه و خانواده» روز دوشنبه اول اسفند، با حضور فاطمه یزدانی روانشناس و مشاور از رابطه والد و كودك می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، خانواده نقشی بنیادی در ایجاد سلامت و بیماری افراد ایفا می‌كند و اصلی‌ترین نهاد در حفظ سلامت فرد و جامعه است. یكی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد روانی و اجتماعی، روابط والدین و كودكان است كه در زندگی كودك در حال رشد اهمیت بسزایی دارد. سبك‌های تربیتی ناكارآمد و تعامل نامناسب والد ـ كودك در طول دوران تحول، به ایجاد مشكلات ارتباطی و در نهایت آسیب‌پذیری كودكان در برابر اختلال‌هایی نظیر اضطراب، مشكلات رفتاری، آسیب روان‌شناختی، منجر خواهد شد. كاهش رابطه مثبت والد و كودك از آگاهی كمِ والدین در زمینه مهارت ارتباط برقرار كردن با كودك ناشی می‌شود.
آموزش كسانی كه بیشترین زمان را با كودك می‌گذرانند و بیشترین تأثیر را بر او دارند، احتمال كاهش رفتارهای نامناسب را در كودك افزایش می‌دهد.
با توجه به اهمیت این موضوع برنامه «خانه و خانواده» روز دوشنبه اول اسفند، با حضور فاطمه یزدانی روانشناس و مشاور از رابطه والد و كودك می گوید.
گفتنی است «خانه و خانواده» این هفته به تهیه كنندگی زینب برومند و با اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.