Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46559
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 17 دی 1402 - 10:55 |

بررسی سرنوشت مالیات خانه های خالی در رادیو ایران

بررسی سرنوشت مالیات خانه های خالی در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» یكشنبه ۱۷ دی، از گروه دانش و اقتصاد با حضور كارشناسان و صاحب نظران از سرنوشت مالیات خانه های خالی می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، براساس آخرین آمار از سوی سازمان امور مالیاتی، اخذ مالیات از واحدهای خالی در حالی انجام شده كه ساماندهی بازار مسكن به عنوان یكی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در دستور كار قرار گرفته و در كنار ساخت خانه تحت عنوان طرح نهضت ملی مسكن، برنامه‌های دیگری از جمله شناسایی خانه‌های خالی نیز در حال اجرایی شدن است.

این در حالی است كه دولت بارها اعلام كرده است كه هدف از مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی، درآمدزایی نیست و در واقع، به‌دنبال درمان گرانی و افزایش عرضه در بازار است. اجرای این طرح در نهایت می‌تواند منجر به این شود كه فعالیت خریداران ملك با هدف سرمایه‌گذاری نباشد و سرمایه افراد، صرف خرید مسكن مصرفی یا مشاركت در تولید شود كه گامی مهم در ساماندهی بازار مسكن است.

در قانون مالیات بر خانه‌های خالی آمده است كه اگر مردم خوداظهاری نكنند، از دریافت برخی خدمات مانند خدمات بانكی، دسته‌چك و امثال آن منع خواهند شد كه معاون اول رئیس‌جمهوری، بخشنامه آن را به همه دستگاه‌ها ابلاغ كرده است

با توجه به اهمیت این موضوع برنامه «ایران امروز» میزبان دكتر ابوالفضل نوروزی مدیركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی، دكتر شاهین مستوفی مدیركل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی كشور و مهندس فرشید ایلاتی كارشناس سیاستگذاری حوزه مسكن خواهیم شد و پیرامون این موضوع گفت و گو خواهیم كرد.

گفتنی است «ایران امروز» یكشنبه ۱۷ دی به تهیه كنندگی سیما پاتیمار، اجرای محمدرضا درویش و هماهنگی اكرم خیرخواه ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.