Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 28668
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 شهریور 1400 - 18:13 |

بررسی شعر زنانه و زنان شاعر در «شب های فرهنگ»

بررسی شعر زنانه و زنان شاعر در «شب های فرهنگ»

در برنامه «شب های فرهنگ» رشید کاکاوند، کارشناس مجری با پونه نکویی و حسنا محمدزاده، شاعر، درباره شعر زنانه و زنان شاعر گفت و گو می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شب های فرهنگ» یکشنبه ۷ شهریور با حضور پونه نکویی و حسنا محمدزاده، شاعر، به موضوع شعر زنانه و زنان شاعر می‌ پردازد.

سرزمین هنرپرور ما از سالیان دور شاعران زبده و هنرمندی داشته که اشعار زیبایشان، امروزه قسمتی از تاریخمان را تشکیل می‌ دهد. زنان ایرانی نیز همگام با مردان در زمینه ادبیات فارسی، آثار وزین و قابل توجهی را ارائه داده‌اند. بسا این آثار از روح زنانه پیروی کرده و پر احساس‌ تر و ظریف تر سخن شاعر را گفته اند.
شعر دارای لایه‌های مفهومی‌ بسیاری است و هر شاعر سبک و سیاق شاعرش را پیروی می‌ کند. زنان شاعر با توجه به موقعیت‌ های متفاوت فرهنگی، اجتماعی، احساسی و …، آثار متفاوتی را ارائه داده‌ اند. اشعار زنانه رویکردهایی دارد که با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و حال و هوای خود شاعر، این دیدگاه‌ها متفاوت می‌ باشند.
در این برنامه با کنکاش در آثار زنان شاعر ایران، نشانه‌ های موجود در اشعارشان، که موجب وجه تمایز اشعار زنان از مردان می‌شود و آن آثار را به سبک نوشتاری زنانه متمایل می‌کند، شناسایی و معرفی می‌ شود.
برنامه «شب های فرهنگ» را به تهیه کنندگی فریده گودرزی، ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.