Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 13432
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 مهر 1398 - 11:12 |

بررسی مستند «در جستجوی فریده» در رادیو فرهنگ‎

بررسی مستند «در جستجوی فریده» در رادیو فرهنگ‎

برنامه «جادوی صحنه » یکشنبه ۷ مهرماه  میزبان «  فرانک آرتا»  منتقد سینما و عوامل مستند  «در جستجوی فریده» است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛  علی جعفری کارشناس مجری  برنامه «جادوی صحنه» این هفته با عوامل مستند در جستجوی فریده در خصوص این فیلم که به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده گفتگو می کند.

در جستجوی فریده یک فیلم مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آزاده موسوی و کوروش عطائی، محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد فیلم درباره زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به هلند برده می‌شود. فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی است از راه دور جستجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی‌اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی‌اند خانواده واقعی او هستند، ملاقات کند

برنامه «جادوی صحنه» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، اجرا‌کارشناسی علی جعفری و گویندگی راضیه کردگاهد، یکشنبه ساعت ۱۵:۴۵ تا۱۶:۳۰ پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.