Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 44796
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 22 مهر 1402 - 13:23 |

بررسی مشکلات و مطالبات نابینایان در «شش نقطه» رادیو تهران

بررسی مشکلات و مطالبات نابینایان در «شش نقطه» رادیو تهران

برنامه «شش نقطه» از رادیو تهران در حالی سالگرد ورود به هشت سالگی اش را جشن می‌گیرد که دغدغه اش مشکلات و مطالبات نابینایان است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «اشکان آذر ماسوله» سردبیر و مجری برنامه تخصصی نابینایان رادیو تهران گفت: من به عنوان اولین نابینا در ایران پشت میکروفون برنامه زنده اجرا می‌کنم، رادیو تهران از سال ۱۳۹۵ با هدف دیده شدن بیش تر این قشر از جامعه با تهیه و تدارک برنامه«شش نقطه» در خدمت مخاطبانش است. «شش نقطه» که ورود به هشت سالگی اش را جشن می‌گیرد، برنامه ای که دغدغه اش مشکلات و مطالبات نابینایان است و همه عوامل برنامه ساز آن نیز نابینایان هستند.

وی با اشاره به بخش های مختلف برنامه شش نقطه گفت: موضوع برنامه شش نقطه درباره هر آنچه که به حوزه نابینایان مرتبط می‌شود است و بخش های متنوعی برای این برنامه در نظر گرفته شده است که می توان به “نقطه چین” اشاره کرد؛ بخشی که پیگیری اخبار حوزه نابینایان و معلولین در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی را برعهده دارد. علاوه بر این، تحلیل و بررسی قانون حمایت از معلولین از دیگر بخش های نقطه چین، شش نطقه است.

آذرماسوله با بیان اینکه در این برنامه مطالبات نابینایان پیگیری می‌شود، افزود: در بخش “نقطه نظر” بحث کارشناسی در خصوص موضوعات برنامه انجام می‌شود؛ همچون مناسب سازی معابر برای معلولان، تعامل با نابینایان جامعه، خرید کردن و تفریح نابینایان و… در بخشی با عنوان”نقطه اوج” گفت وگو با نابینایان موفق را خواهیم داشت، مروری بر زندگینامه نابینایان موفق در آنسوی آبها از دیگر بخش هاست.

وی در ادامه از معرفی کتاب های صوتی ویژه نابینایان خبر داد و افزود: در بخش “نقطه‌های برجسته” به معرفی کتاب های صوتی ویژه نابینایان خواهیم پرداخت. همچنین توصیف جاذبه‌های طبیعی ایران را در  بخش “گشت سپید” خواهیم داشت. در “سه نقطه” نیز طنز و شوخی با خبرهای حوزه نابینایان و معلولان پیش بینی شده که کارشناس طنز برنامه استاد خوش چشم در خصوص موضوعات روز در خدمت مخاطبان شش نقطه است.
علاوه بر اینها؛ “نقطه‌های مشترک” بخش گزارشی و تعاملی برنامه است، بخش هایی که مخاطبان تهیه و تولید می‌کنند در این بخش، پخش می‌شود.

برنامه «شش نقطه» به مناسبت روز جهانی نابینایان به مدت یک هفته از ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.