Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12290
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 15 مرداد 1398 - 13:07 |

بررسی موسیقی سیستان و بلوچستان در «نوایی» رادیو فرهنگ

بررسی موسیقی سیستان و بلوچستان در «نوایی» رادیو فرهنگ

برنامه موسیقی نوایی در ادامه بررسی موسیقی نواحی ایرا  سه شنبه  ۱۵ مردادماه  به  معرفی  موسیقی  سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ, برنامه نوایی سه شنبه ۱۵ مردادماه هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی کارشناس مجری در گفتگو با یکی از کارشناسان حوزه موسیقی سیستان و بلوچستاندرخصوص نوع موسیقی این خطه از سرزمینمان مطالبی را بیان می کند.

مردمان سیستانی و بلوچ در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان با خلاقیت و هنر خود که برگرفته از ذوق و سلیقه آنان است در زمینه موسیقی نیز در طول تاریخ حرف های زیادی برای گفتن داشته ودارندو نواها و ترانه های به یاد ماندنی را برگرفته از تمدنی کهن وفرهنگی بی بدیل وریشه دار به ارمغان اورده اند .

موسیقی سیستان و بلوچستان از جمله هنرهایی است که به جهت شرایط خاص استان شاخص تر از دیگر استان ها بوده است.

زیبا ترین احساسات عرفانی و عمیق ترین دردهای اجتماعی و شورانگیزترین داستان های حماسی را هنرمندان سیستانی و بلوچ با زبان موسیقی بیان می کنند زیرا که سیستانی و بلوچ تعلق خاطر شدیدی به موسیقی بومی دارند.

برنامه ی نوایی کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی طاهره جولانی است که به صورت تخصصی به موسیقی نواحی و اقوام ایرانی می پردازد و هر سه شنبه ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.