Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 28854
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 15 شهریور 1400 - 13:57 |

بررسی موضوع «وسواس در تصمیم گیری» در رادیو صبا

بررسی موضوع «وسواس در تصمیم گیری» در رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه خانواده محور “به وقت زندگی ” به موضوع وسواس در تصمیم گیری می پردازد.

ما هر روز و هر ساعت و حتی هر ثانیه باید تصمیم بگیریم. تصمیم گیری بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر است. تصمیم‌گیری‌ها، تجربه‌ها، خاطره‌ها و زندگی ما را می‌سازند. اما گاهی عواملی موجب تردید در تصمیم گیری می‌شوند. ترس و تردید در تصمیم‌ گیری باعث می‌شود كه توانایی تفكر منطقی را از دست بدهیم. برای مقابله با ترس هایی كه فقط مانع رشد و پیشرفت می‌شوند، باید چه كرد؟

شما در تصمیم گیری چگونه عمل می كنید؟ آیا به دلیل ترس از انتخاب های اشتباه مدت زمان زیادی را صرف فكر كردن بر روی تك تك تصمیمات می كنید؟ آیا احساس می‌كنید كه پیش از نتیجه گیری، نیاز به تجزیه و تحلیل تمام گزینه های پیش رو دارید؟ به همین منظور شنیدن برنامه “به وقت زندگی ” روز سه شنبه ۱۶ شهریور در رادیو صبا به شما پیشنهاد میشود .

رادیو صبا روز سه شنبه در برنامه خانواده محور “به وقت زندگی ” به موضوع تردید در تصمیم گیری می پردازد.

نسیم صباغان تهیه كننده این برنامه گفت : عدم قاطعیت، شك و تردید و دودلی باعث می شود حجم زیادی از وقت و انرژی من به هدر رود. وسواس فكری –عملی،اختلالی شایع است كه در آن فرد مدام با افكار،احساسات و تكانه های ناخوشایند و ناخواسته روبرو می شود و ممكن است برای كاهش اضطراب ناشی از این افكار و احساسات دست به اقداماتی خاص بزند.شكاكیت و تردید معمولا ویژگی بارز افراد دارای وسواس است،تا حدی كه ممكن است از گرفتن یك تصمیم ساده عاجز باشند.

ما در این برنامه تلاش می كنیم با تعامل با مخاطبان و پخش آتیم های متنوع به مخاطبان راهكارهایی برای بالا بردن سرعت تصمیم گیری صحیح ارائه كنیم و از آنجا كه همه ویژگی های یك فرد در خانواده پرورش می یابد به این موضوع تاكید میشود كه باید از خانواده وتصمیم های كوچك این موضوع را شروع كرد تا بتوانیم در موقعیت های اصلی و حساس زندكی سریع و به صورت صحیح تصمیم گیری كنیم .

در این برنامه با طرح این سوال كه « چه فرصتی رو در زندگی از دست دادید كه بابتش حسرت میخورید؟» از مخاطبان خواسته می شود با ارسال پیامك به ۳۰۰۰۰۱۰۵۵ و تماس با شماره ۲۲۶۵۳۰۴۳ در برنامه مشاركت داشته با شند و از خاطرات وتجربیان خود برای شنوندگان بگویند .

“به وقت زندگی” به تهیه كنندگی نسیم صباغان ، گویندگی آسیه گرجی هر روز ساعت ۱۰ صبح تقدیم مخاطبان میشود .

در این برنامه لیلا علاقه مند به عنوان گزارشگر ، محمد آقاكثیری مسئول ارتباطات وآتوسا برهانی نژآد هماهنگی حضور دارند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.