Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 31016
  پرینتخانه » برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 14 آذر 1400 - 11:31 |

بررسی واکسن‌های ایرانی کرونا به رادیو ایران رسید

بررسی واکسن‌های ایرانی کرونا به رادیو ایران رسید

برنامه «ایران امروز» با حضور صاحب نظران و کارشناسان، به بررسی واکسن‌های ایرانی کرونا و مقایسه اثربخشی آنها با نمونه‌های خارجی می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، واکسن‌های ایرانی که علیه کرونا در کشور ساخته شدند، از نظر ایمنی و اثربخشی منطبق بر استانداردهای جهانی هستند و واکسیناسیون با آنها به عنوان یک وظیفه اجتماعی،مهر تاییدی بر توان علمی ایرانی است. ایران کشوری است که سابقه واکسن سازی دارد و با برنامه واکسیناسیون کشوری، تاکنون توانسته است بیماری‌هایی همچون فلج اطفال، آبله، سرخک و بسیاری دیگر از بیماری‌های عفونی را شکست دهد. از زمان ساخت واکسن‌های علیه کرونا در جهان، ایران نیز به سمت تولید واکسن ضد کرونا حرکت کرد تا در این مسیر بتواند زودتر به دوران پیش از کرونا بازگردد.

در حال حاضر چند واکسن ایرانی مراحل تحقیقاتی خود را گذرانده و وارد چرخه واکسیناسیون علیه کرونا شده‌اند و در کنار واکسن‌های وارداتی، عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند، از همین رو ما در برنامه «ایران امروز» میزبان دکتر آمیتیس رضایی، رئیس تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران و دکتر سعید کلانتری، متخصص عفونی و محقق تحقیقات بالینی واکسن رازی و استاد دانشگاه می‌شویم و در همین خصوص بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای محمدرضا درویش و هماهنگی اکرم خیرخواه، ساعت ۱۲:۴۰ از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.