Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 39733
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 03 اسفند 1401 - 19:28 |

بررسی «پرونده كارگاه عاشق» در رادیو فرهنگ‌

بررسی «پرونده كارگاه عاشق» در رادیو فرهنگ‌

رمان «پرونده كارگاه عاشق» نوشته مهام میقانی در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ چهارشنبه ۳ اسفند ماه نقد و ‌بررسی می شود.

«بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است كه این هفته در نقد و بررسی رمان ها به معرفی و تحلیل كتاب رمان «پرونده كارآگاه عاشق» اثری به قلم “مهام میقانی” كه در قالب ادبیات جنایی‌از سوی كتاب آمه منتشر شده است اختصاص دارد.این رمان با اشاره به ماجرایی كه به آن می‌پردازد، از عنوان فرعی “قتل های زنجیره ای عباس آباد” نیز برخوردار است. ماجرا به پرونده‌‌ای جدید از مجموعه تحقیقات كارآگاه خصوصی “ابراهیم نقیبی” بر می‌گردد. داستان رمان “پرونده كارآگاه عاشق” نوشته‌ی “مهام میقانی”، از پاییز سال نود و سه شروع می‌شود.
نقیبی مسئول پرونده‌ای است كه با مرگ زن و مرد جوانی در تاریكخانه یك آتلیه عكس در خیابان عباس آباد به جریان افتاده است. پرونده توسط كارفرمای او، سرگرد ماسبوقی، به وی واگذار شده است. نقیبی خود نیز در زندگی رازهایی دارد و چند سالی است كه به دور از چشم اطرافیان، به مصرف مواد اعتیاد پیدا كرده است. او هیچ‌گاه به عضویت رسمی پلیس تهران درنیامده، اما اكنون ماموریت دارد تا با كمك كارشناس پزشكی قانونی راز ماجرا را كشف كند. این متخصص، دكتر لیلی مختارباف نام دارد.اما این ماموریت اصلا قرار نیست برای نقیبی آسان باشد، زیرا نه تنها وقایع پشت سر هم پرونده، او را شبانه بیدار نگه داشته است، بلكه جسد دیگری كه با داستان قتل این پرونده گره خورده است نیز به زودی در تاریكخانه عكاسی كشف خواهد شد. از سوی دیگر نقیبی دیوانه وار عاشق لیلی شده است و این یك عشق هیجان‌انگیز است كه تمركزش را از او سلب كرده است. در همین اثنا، همسر سابق وی، بدون اطلاع از وجود لیلی، در صدد بازگشت به زندگی مشترك خود با نقیبی است. “پرونده كارآگاه عاشق” زمانی گیج‌كننده‌تر می‌شود كه نقیبی متوجه می‌شود افراد دیگری نیز همزمان در تلاش برای حل این پرونده هستند… در برنامه این هفته محمد رسول تبییك به عنوان كارشناس برنامه كتاب پرونده كارآگاه عاشق را معرفی و نقد و بررسی می كند.مهام میقانی متولد سال ۱۳۶۴، رمان نویس و كارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشكده سینما و تئاتر است. از جمله آثار او می توان به:گرمازده. نشر چشمه,۱۳۹۱، پیوند زدن انگشت اشاره. نشر چشمه ۱۳۹۲،تركیب بندی در سرخ. نشر چشمه ۱۳۹۳،در سیدخندان كسی را نمی كشند. نشر بان. ۱۳۹۶ اشاره كرد.

برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه كنندگی محسن حكیم معانی از گروه كتاب روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.