Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 22757
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 آذر 1399 - 10:07 |

بررسی چرایی ترور دانشمندان هسته ای در «نقد امروز» رادیو فرهنگ

بررسی چرایی ترور دانشمندان هسته ای در «نقد امروز» رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ شنبه ۸ آذرماه، در سالروز شهادت شهید مجید شهریاری و ترور مذبوحانه دشمن در شهادت فخر هسته ای ایران، شهید محسن فخری زاده به موضوع چرایی ترور دانشمندان هسته ای می پردازد.

ترور پی‌درپی دانشمندان هسته‌ای ایرانی همواره این پرسش را مطرح می‌کند که به راستی چه افراد یا گروه‌هایی پشت این سوءقصدها قرار دارند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ پیچیدگی در برنامه ترورها بخشی از سیاستی است که از یک جهان‌بینی خاص نشات می‌گیرد. این جهان‌بینی به القا ایرانی‌ستیزی، مسلمان ‌ستیزی و حمایت از رژیم‌صهیونیستی می پردازد و متصدیان این سیاست ها یک هدف مشترک را دنبال می کنند که در برنامه « نقد امروز» شنبه ۸ آذرماه این موضوع بررسی می شود.
در این برنامه با ارتباط با دکتر صالحی رییس انرژی هسته ای این موضوع که چرا دشمن به ترور اینچنین اشخاصی به این شکل روی می آورد‌ پیگیری می شود و با حضورحسین مروتی نویسنده کتاب شهید علم و فرید شهریاری برادر شهید شهریاری نقش شهید دکتر مجید شهریاری در پیشرفت فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران بررسی می شود.
همچنین در این برنامه شهریارحیدری نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و دکتر خلفی رییس سابق پژوهشگاه و مشاور رییس سازمان اتمی به همراه نوروز نسب به بررسی دلایل دشمن برای ترور شخصیت های علمی به ویژه دانشمندان هسته ای می پردازند.
گفتنی است، شهید محسن فخری زاده عصر جمعه در آبسرد دماوند ترور و ‌به شهادت رسید. همچنین مجید شهریاری که هشتم آذرماه، سالروز شهادتش است از جمله دانشمندان هسته‌ای ایران به شمار می‌رود که با طراحی موساد، همکاری اطلاعاتی و عملیاتی منافقین در هشتم آذر ۱۳۸۹ خورشیدی به شهادت رسید. شهریاری را به عنوان طراح تئوریک ساخت نسل جوان راکتورهای هسته‌ای می‌شناسند.
برنامه « نقد امروز» بامحور مطالبه گری در حوزه ی فرهنگ و پیگیری چگونگی مدیریت فرهنگی کشور شنبه ، دوشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود. تهیه کنندگی برنامه امروز را محمدرضا حاج حیدری برعهده دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.