Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 25773
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 30 فروردین 1400 - 11:37 |

بررسی کتاب«درآمدی بر زندگانی و سروده‌های صاحب بن عباد» در رادیو فرهنگ

بررسی کتاب«درآمدی بر زندگانی و سروده‌های صاحب بن عباد» در رادیو فرهنگ

کتاب«درآمدی بر زندگانی و سروده‌های صاحب بن عباد» به قلم دکتر محمدجواد گودینی در برنامه « سیم و زر» امروز معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،برنامه «سیم وزر» که به نقد کتاب اختصاص دارد، هر هفته با حضور نویسنده و مترجم و یا ویراستار کتاب های حوزه‌های مختلف و همچنین یک منتقد مرتبط با این حوزه پخش می‌شود.

این برنامه امروز به نقد و بررسی کتاب «درآمدی بر زندگانی و سروده‌های صاحب بن عباد» اختصاص دارد.
در این برنامه دکتر محمدجواد گودینی، نویسنده کتاب در گفت و گو‌ با محمد آسیابانی، کارشناس این هفته برنامه درباره این کتاب توضیح می دهد.
کتاب«درآمدی بر زندگانی و سروده‌های صاحب بن عباد» در ۱۲۷ صفحه در انتشارات میراث ماندگار شهر مقدس قم منتشر شده است. اسماعیل بن ابی الحسن عباد که به صاحب بن عباد مشهور است، از نویسندگان، ادیبان و دانشمندان برجسته عصر عباسی سوم و وزیر دانشمند آل بویه بود.
گودینی در این کتاب به بررسی زندگانی صاحب بن عباد، وزیر دانشمند آل بویه و در ادامه به ترجمه و شرح گزیده اشعار وی پرداخته است.

برنامه «سیم و زر» با تهیه کنندگی فریده گودرزی، اجرا و کارشناسی محمد آسیابانی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار، ساعت ۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.