Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38141
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 16 آذر 1401 - 11:27 |

برنامه های رادیو فرهنگ در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها

برنامه های رادیو فرهنگ در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها

رادیو فرهنگ در شهادت بانوی دوعالم صدیقه كبری حضرت فاطمه سلام الله علیهابرنامه های مختلفی از شعرخوانی تا كتابشناسی فاطمی روی آنتن می برد.

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها ،رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از چهارشنبه شب ویژه برنامه‌هایی را برای معرفی شخصیت آن بزرگوار و الگوسازی از زندگی وی برای شنوندگان پخش می‌كند.

برنامه های « هفت كوچه در سوگ» ، « صبح به وقت فرهنگ » منعطف پخش می شود و برنامه « پیداترین نشانی» ،« محبوبه خدا»،سوگنامه مهر كوثر» و…به طور ویژه تدارك دیده شده است .
“پیداترین‌نشانی ” به تهیه كنندگی فاطمه محمدیان فر امشب چهارشنبه ۱۶ اذر از ساعت۲۲ به مدت ۶۰دقیقه به جایگاه زنان در سبك زندگی ایرانیاسلامی و سهم زنان از فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در جامعه می پردازد
موضوع كتابشناسی حضرت فاطمه(س) و گفتگو با نویسندگان در برنامه« كتاب فرهنگ» كه ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن می رود مورد توجه قرار می گیرد .
همچنین در برنامه « هفت اقلیم» كه از ساعت ۱۷:۰۰ پخش میشود در بخش هایی به موضوع هنر یا محوریت حضرت فاطمه(س) پرداخته می شودو برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اطلاع رسانی می شود.

مجله رادیویی “هفت كوچه در سوگ” به تهیه كنندگی سیدهادی موسوی نژاد پنجشنبه ۱۷ آذر از ساعت ۹ صبح به سیمای بانو حضرت فاطمه(س) در فرهنگ مردم ایران زمین و آیین عزاداری مردم نواحی ایران در ایام فاطمیه اختصاص دارد، همچنین مجله رادیویی “صبح به وقت فرهنگ” در این روز از ساعت ۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه با طرح سوالی مرتبط یا روز شهادت با پیامكهای شنوندگان همراه می شود و به بررسی سیره عملی حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی، حجاب و كرامت انسانی می پردازد.
در مجله رادیویی ” سرزمین من” نیز از ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه به بررسی تاریخ و شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) و شخصیت زن مسلمان پرداخته می شود
برنامه گفتارمحور “فاطمه فاطمه است” از ساعت۱۱:۴۵ مدت ۱۵دقیقه معرفی و خوانش بهترین كتابهایی كه با موضوعیت زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) نوشته شده است اختصاص دارد.

برنامه «محبوبه خدا» ویژه برنامه ای با موضوع شعر فاطمی است كه ساعت ۱۴:۰۰ تا۱۴:۳۰ پخش می شود و در این برنامه به اشعار مربوط به شهادت حضرت زهرا (س) پرداخته می شود.
در این برنامه بخش هایی به كارشناسی در خصوص شعر ولایی و شاخه شعر فاطمی پرداخته و همچنین پیشینه این سوگواره بر دردانه پیامبر اكرم صلی الله و علیه و اله در شعر و ادب فارسی بررسی می شود

ویژه برنامه “سوگنامه مهر كوثر” نیز از ساعت ۱۶:۰۰ با محوریت حضرت فاطمه در آینه‌ی زبان و ادب فارسی پخش می شود.
گفتنی است ،برنامه های « هفت اورنگ»ساعت ۱۸:۰۰ و « ساعت موسیقی» ساعت ۲۰:۱۵ به طور ویژه ایام فاطمیه روی آنتن می روند .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.