Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13249
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 شهریور 1398 - 14:34 |

بزرگداشت استاد شهریار در«روزشعر» با اجرای بهروز رضوی

بزرگداشت استاد شهریار در«روزشعر» با اجرای بهروز رضوی

رادیو فرهنگ با برنامه «روز شعر» چهارشنبه ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و یاد استاد شهریار را گرامی می دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ «روز شعر» برنامه ای ویژه بزرگداشت شهریار و گرامی داشت روز شعر و ادب فارسی است که چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۵:۴۵ پخش می شود .
در این ویژه برنامه که اجرای آن را بهروز رضوی برعهده دارد یادی از بزرگان شعر معاصر شده و از نقش شاعرانی چون محمدحسین شهریار, رهی معیری؛ طاهره صفارزاده، قیصر امین پور و بسیاری از شاعران دیگر در حفظ جایگاه شعر در ایران و جهان مطالبی بیان می شود .
پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار ؛ هوشنگ ابتهاج ؛علی معلم ؛علیرضا قزوه غ محمدکاظم کاظمی از افغانستان ؛ علی کمیل قزلباش از پاکستان و صادق حسین از دانشگاه پتنای هندوستان از بخش های دیگر برنامه «روز شعر» است.
روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. این روز در اصل روز گرامیداشت و پاسداشت یاد و نام شاعران بزرگ زبان و ادب فارسی است که در برنامه «روز شعر» به این مساله توجه شده است .
سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.
«روز شعر » به تهیه کنندگی سیدمحمد حسینی باغسنگانی و اجرای بهروز رضوی کاری از گروه ادب و هنر است که چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۵:۴۵به مدت ۴۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.