Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47804
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 17 اسفند 1402 - 11:26 |

بزرگداشت «حکیم نظامی‌ گنجوی» در رادیو ایران

بزرگداشت «حکیم نظامی‌ گنجوی» در رادیو ایران

برنامه رادیویی «پارسی‌گویان» پنج شنبه ۱۷ اسفند، در آستانه روز بزرگداشت «حکیم نظامی‌گنجوی» شاعر پرآوازه‌ی ایرانی از این شاعر نامی می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» بیان کرد: در برنامه پنج شنبه ۱۷ اسفند، با حضور دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی به مروری بر اشعار «حکیم نظامی‌گنجوی» خواهیم داشت.

وی ادامه داد: «حکیم نظامی» شاعر و داستان‌سرای ایرانی پارسی‌گوی در سده ششم هجری (دوازدهم میلادی) است که به‌ عنوان صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی شناخته شده‌ است.

آرامگاه «نظامی‌گنجوی»، در حاشیه غربی شهر گنجه قرار دارد. «نظامی» در زمره گویندگان توانای شعر پارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوه او بر شعر پارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکارا پیداست.

این تهیه کننده رادیویی افزود: روز ۲۱ اسفندماه در تقویم رسمی‌کشورمان به عنوان روز بزرگداشت «نظامی‌گنجوی» نامگذاری شده است، از  همین رو ما در برنامه

پنج شنبه ۱۷ اسفند، با حضور دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی به مروری بر اشعار «حکیم نظامی‌گنجوی» خواهیم داشت.

صالحی در خصوص دیگر بخش های برنامه به گفت و گوی تینا میر کریم با دکتر احمد تمیم داری، ادیب زبان شناس و فارسی پژوه ایرانی و مظفر محمدی رایزن فرهنگی کشور تاجیکستان در ایران پیرامون نقش و جایگاه «حکیم نظامی» در ایران و سایر کشور ها  اشاره کرد.

گفتنی است «پارسی‌گویان» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.