Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 18003
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 31 فروردین 1399 - 22:20 |

بزرگداشت شیخ اجل در رادیو فرهنگ

بزرگداشت شیخ اجل در رادیو فرهنگ

سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ در پیامی روز بزرگداشت سعدی را گرامی داشت و به تشریح برنامه‌های این شبکه رادیویی پرداخت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی  رسانه ملی، سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت اول اردیبهشت (روز بزرگداشت سعدی) گفت: گلستان و بوستان سعدی، گنجینه دانایی، توانایی، تجارب اجتماعی و عرفانی و ادبی، حماسه اخلاقی و حکمت عملی، قصاید و غزلیاتش عصاره و چکیده اندیشه‌ها و تأملات عرفانی و اجتماعی و تربیتی وی و آیینه خصایل و خلق و خوی و منش ملتی کهنسال و فرهنگساز است. وی افزود: رادیو فرهنگ همچون گذشته در این روز ضمن گرامیداشت شیخ اجل به عنوان یکی از ارکان  شعر و ادب فارسی در برنامه‌های خود به موضوع سعدی و سعدی شناسی می‌پردازد.

حبیبی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، «سعدی نامه» است که با کارشناسی استاد مهدی امین فروغی از آغاز سال نو از این شبکه پخش می‌شود و حکایت های بوستان و گلستان را مورد توجه قرار می دهد و برنامه شعر شبانه و ادب گردی نیز به موضوع آثار سعدی اشاره دارد. سرپرست رادیو فرهنگ با اشاره به برنامه‌های زنده این شبکه رادیویی نیز بیان داشت: «بهار نشین» و «بهار را ورق بزن»، مجله‌های بهاری این شبکه اند که با پخش سعدی خوانی‌ها و تصنیف هایی از اشعار شیخ اجل، با شنوندگان همراه می‌شوند.

وی به برنامه «هفت کوچه» هم اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز که  به فرهنگ عامه توجه ویژه دارد، به ابیاتی از سعدی که مثل و نقل مردم است می‌پردازد. حبیبی در ادامه به مجله شبانگاهی چهارباغ که انجمنی ادبی برای شنوندگان رادیو فرهنگ است نیز اشاره کرد که آثار و زندگی سعدی را به طور ویژه مورد توجه قرار می دهد.

وی در پایان تصریح کرد: در بزرگداشت روز سعدی، سخنان  استادانی چون محمدرضا شفیعی کدکنی، میرجلال‌الدین کزازی، علی اصغر دادبه، ، ساعد باقری و  زنده یاد جلال الدین همایی و… پخش می‌شود.

علاقه مندان می توانند برنامه‌های رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.