Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35035
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 تیر 1401 - 16:10 |

بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا در رادیو فرهنگ‌

بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا در رادیو فرهنگ‌

برنامه آیین سپاس رادیو فرهنگ این هفته به بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا اختصاص دارد .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌« آیین سپاس» جمعه ۳ تیرماه ویژه یادبود «شیخ الرئیس ابوعلی سینا »، از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
ابوعلی ‏سینا، نه تنها یکی از بزرگ‏ترین فیلسوفان جهان، بلکه از برجسته ‏ترین چهره ‏های تاریخ پزشکی است. مهم‏ترین اثر وی در پزشکی (کتاب قانون) سالها در معتبر ترین دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شده است.
از ابن سینا ۴۵۶ کتاب و رساله در رشته‌های طب، فلسفه، حکمت، منطق، فقه، بیان، علوم طبیعی و ماوراءالطبیعه، نجوم و هیأت و ریاضیات، گیاه شناسی، لغت، عروض، شعر و موسیقی به جای مانده است که از آن جمله الاشارات و التنبیهات فی المنطق و الحکمه از مهم ترین نوشته‌های او در فلسفه و حکمت؛ شفا که در حکمت است و به زبان‌های بسیار ترجمه شده؛ القانون فی الطب، در پزشکی که به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده و حاشیه‌های بسیار بر آن نوشته شده و معروف ترین کتاب او در رشته پزشکی است.
در این برنامه صحبت های دکتر قاسم پورحسن و دکتر حسین کلباسی اشتری استادان فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی تقدیم شنوندگان می‌شود.

علاقه مندان می توانند «آیین سپاس» را ساعت ۱۲:۰۰ به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.