Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 31962
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 دی 1400 - 11:22 |

بزرگداشت علامه مهدی محقق در رادیو برگزار می‌شود

بزرگداشت علامه مهدی محقق در رادیو برگزار می‌شود

در دیدار مدیر گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ با علامه مهدی محقق، مقررشد مراسمی برای بزرگداشت این علامه ادیب و فقیه و مجتهد در رادیو برگزار شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، وحید مبشری، مدیر گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ و عضو شورای معارف معاونت صدا با علامه، فقیه مجتهد و ادیب دکتر مهدی محقق دیدار کرد.

در این دیدار از ۱۵ برنامه ساخته شده با عنوان «فرزانگان فرهنگ» که درباره شخصیت اندیشه و آثار و افکار استاد محقق ساخته شده، گزارشی ارائه و خاطرنشان شد که بیش از پنجاه نفر از شخصیت های فرهنگی در داخل و خارج کشور در برنامه «فرزانگان فرهنگ» از دکتر محقق سخن گفته اند.

وحید مبشری، عضو شورای معارف معاونت صدا در این دیدار، ضمن پاسداشت مقام استاد علامه دکتر محقق و قدردانی از وی برای توجه به رادیو، از برگزاری مراسم نکوداشت این علامه ادیب و فقیه و مجتهد در رادیو خبر داد.

گفتنی است استاد مهدی محقق، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران است. وی از خاندان محقق دامغان است و در شهر مشهد به‌دنیا آمد و دارای مدرک دکترای الهیات و معارف اسلامی و همچنین دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.
وی بنیان‌گذار دائرةالمعارف تشیع و عضو هیئت امنای بنیاد دائرةالمعارف اسلامی و رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیر مؤسسهٔ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران ـ دانشگاه مک‌گیل و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سرپرست گروه فلسفه و کلام بنیاد پژو هش های اسلامی و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی(گروه طب اسلامی)، عضو شورای عالی پژوهشکده تاریخ علم و عضویت در مجامع بین الملی مختلفی چون مجمع بین المللی تاریخ پزشکی لندن، مجمع بین المللی تاریخ علم و فلسفه عربی، اسلامی‌ پاریس و … است.
آیین گرامیداشت دکتر مهدی محقق در قالب برنامه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» از سه شنبه ۱۶ شهریورماه در رادیو فرهنگ آغاز شده و تا تاکنون در رادیو ادامه دارد. علاقه مندان سه شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ می توانند شنونده این برنامه باشند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.