Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 38801
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 14 دی 1401 - 18:08 |

بزرگداشت مقام شهادت امیر سرتیپ منصور ستاری در رادیو ایران

بزرگداشت مقام شهادت امیر سرتیپ منصور ستاری در رادیو ایران

همزمان با سالروز شهادت سرلشكر امیر سرتیپ منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستند « بلندترین پرواز» از امواج رادیو ایران شنیده می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، امیر سرلشكر منصور ستاری افسری مؤمن، متعهد، شجاع، آگاه، تیزهوش و كاردان بود. طرح‌ها و ابتكارهای زیادی در تجهیز سیستم‌های راداری پدافندی به اجرا گذاشت كه در طول جنگ تحمیلی توان نیروی هوایی را در سرنگونی هواپیماهای متجاوز دشمن دوچندان كرد.
سرانجام امیر سرلشكر منصور ستاری در تاریخ ۱۵ دیماه ۱۳۷۳ پس از انجام مأموریت در اصفهان، در حالی كه به مقصد تهران باز می‌گشت، هواپیمای حامل وی وهمراهانش دچار سانحه شد و سقوط كرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این امیر سرافراز در زمان شهادت «فرماندهی نیروی هوایی ارتش» را بر عهده داشت.
شیرین بغدادی تهیه كننده مستند « بلندترین پرواز» بیان كرد: در این مستند بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره ی شخصیت و تلاش های این شهید والا مقام و همچنین صحبت های جمعی از فرماندهان وقت نیروی هوایی و همرزمان ایشان از جمله سرتیپ یمینی، سرتیپ ابهری و سرتیپ فروردین و خانواده ی ایشان از جمله همسر بزرگوارشان و فرزندشان دكتر سورنا ستاری، پخش می شود.
گفتنی است مستند « بلندترین پرواز» پنج شنبه ۱۵ دی ساعت ۱۷:۳۵ به تهییه كنندگی شیرین بغدادی از رادیو ایران پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.