Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21205
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 مهر 1399 - 13:20 |

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در رادیو فرهنگ

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در رادیو فرهنگ

شبکه‌ رادیویی فرهنگ در برنامه های هفته دفاع مقدس، علاوه بر یادآوری رشادت‌ های ماندگار آن زمان، نسل جوان را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ مقاومت و ایستادگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌ رادیویی فرهنگ ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تدارک دیده است.

ویژه برنامه «سنگر به سنگر» روایت عملیات ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است که ساعت ۱۶:۱۵ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود. برنامه«با کاروان شهید» در این هفته، شهدای دفاع مقدس را معرفی می‌کند و در برنامه «ایران دخت» نیز، هر روز با بانوان موفق هشت سال دفاع مقدس گفت و گو می‌ شود. در برنامه‌ های«در قلمرو فرهنگ»، «هفت اقلیم»، «شنیدنی‌ های تاریخ»، «ققنوس» و «هفت کوچه» نیر بخش هایی از برنامه به موضوع فرهنگ شهادت و دفاع مقدس اختصاص یافته است. نوجوانان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه«جوانه‌ ها»، داستان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنند.

برنامه «هفت اقلیم» ضمن معرفی چهل کارگردان جوان جشنواره عمار در حوزه دفاع مقدس، شنوندگان را با چهل کتاب در این حوزه آشنا می‌کند. شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه«ققنوس» به سراغ چهل رمان و داستان، که به موضوع دفاع مقدس پرداخته اند، می رود و شاعران نیز در این برنامه اشعار دفاع مقدسی خود را می خوانند. خوانش شعرهایی با موضوع دفاع مقدس در برنامه«شعر شبانه» و پخش سرودهایی که یادآور خاطرات هشت سال دفاع مقدس است، در برنامه «چهارباغ» از دیگر تمهیدات رادیو فرهنگ به این مناسبت است.

در برنامه«رزم ایرانیان» رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، برای اولین بار در رسانه ملی در قالب  پرده خوانی و نقالی عملیات ها با اجرای مرشد ابوالفضل ورمزیار و مرشد معجونی روایت می‌شود. همچنین پخش همزمان برنامه«پلاک ۴۰»(اجرای مشترک رادیو فرهنگ با صدای استان‌ها) از تمامی مراکز استان‌ ها، از دیگر برنامه‌ هایی است که مخاطبان می توانند آن را بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.