Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 11693
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 18 تیر 1398 - 15:12 |

بزرگ نویسندگان فردا را امروز دریابیم

بزرگ نویسندگان فردا را امروز دریابیم

تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است، رادیو تهران این روز را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده است.

روز کتاب کودک ونوجوان فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان است. متأسفانه ما در کشور از این فرصت‌ها و بهانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بهره‌گیری چندانی نمی بریم. انس کودکان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است.
با توجه به این شرایط؛ وضعیت زبان فارسی در کتب تالیفی و ترجمه برای کودکان و نوجوانان چگونه است؟ آیا آثار تولیدی متناسب با نیازهای امروز کودکان و نوجوانان است؟ برای جریان نقد ادبی کشور چقدر ادبیات کودک و نوجوان اهمیت دارد و به کمک آن آمده است؟ و…
شبکه رادیویی تهران به همین بهانه «در برنامه چراغ» به بررسی ضعف ها و قوت های تالیف، ترجمه و ویرایش کتاب کودک و نوجوان می پردازد با ما روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای .ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز همراه شوید.
انسیه سمیع پور تهیه کننده، مهدی اسماعیلی گزارشگر، سعید اسلام زاده کارشناس مجری و علی البرزی کارشناس خبری از ساعت ۲۱ تا ۲۲ همراه فرهیختگان رادیو تهران هستند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.