Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 17663
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 19 فروردین 1399 - 15:09 |

بهار نشینی با «مصطفی رحماندوست» در رادیو فرهنگ

بهار نشینی با «مصطفی رحماندوست» در رادیو فرهنگ

برنامه «بهار نشین»با مرور زندگی و خاطرات مصطفی رحماندوست، شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان بخش هایی ازز اشعار و داستان هی خاطره انگیز وی را ب صدای ایشان پخش کرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛برنامه بهار نشین هر روز در بخشی با یکی از بزرگان فرهنگ و ادب وهنر این سرزمین به گفتگو می نشیند که یکی از این مهمانان مصطفی رحماندوست بوده است.

مصطفی رحماندوست  اول تیر سال ۱۳۲۹ در همدان به دنیا آمد ،وی پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد وپس از سال ۱۳۵۷ با عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مشغول به کار شد.

از آن پس تا به امروز در سمت مدیر برنامه‌ کودک‌ سیما، سردبیر نشریه‌ پویه‌، مدیر مسئول نشریات رشد، مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیرسروش‌ کودکان و داور جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان (اصفهان) فعالیت کرده است.

از او بیش از ۱۶۰ اثر به صورت مجموعه داستان و مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

وی علاوه بر این، مدرس داستان نویسی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده است.

قصه پنج انگشت ؛ آسمان هم خندید،۲ پر ۲ پر ۴ پر، ترانه‌های نوازش که مجموعه لالایی ست  و اثر گنجشک لالا از این مجموعه است ؛ زیبا تر از بهار ، آسمان هنوز آبی است و صدای ساز می‌آید

برخی از آثار مصطفی رحماندوست است

علاقه مندان می توانند برنامه بهار نشین ( کاری از گروه ادب و هنر) را ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹ به تهیه کنندگی رویا ولی زاده روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوند و برای دریافت فایل صوتی این گفتگو ها به  نشانی http://radiofarhang.ir/  مراجعه کنند

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.