Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 3669
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1396 - 18:27 |

بهروز رضوی از پروفسور حسابی می‌گوید

بهروز رضوی از پروفسور حسابی می‌گوید

بهروز رضوی از امشب به مدت یک هفته کتاب «استاد عشق» را که خاطرات پروفسور محمود حسابی است از برنامه «کتاب شب» رادیو تهران روایت می کند.

سید محمود حسابی معروف به پروفسور حسابی فیزیکدان، سناتور، وزیر آموزش و پرورش و بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود. کتاب «استاد عشق» خاطرات و زندگینامه پروفسور حسابی است که برای ایرج حسابی، پسرشان نقل کرده است. این کتاب بعد از درگذشت او چاپ شده است چون اجازه چاپ آن در زمان حیات استاد داده نشده بود.

 

دکتر حسابی

این زندگینامه و خاطرات که براساس کتاب «استاد عشق» تنظیم رایویی شده، در اصل شامل روایت‌های یک فرزند از زندگی پدر، همراه با نقل قول‌هایی از پدر است که در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از امشب ۳۰ اردیبهشت تا جمعه (۵ خرداد) با صدای بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران خوانده خواهد شد.

دانشمند کشورمان در این خاطرات، جزییاتی تکان‌دهنده از مهاجرتشان به بیروت و تلخی‌های رها شدن در غربت و تنهایی (به دستور پدری که شیفته نزدیک شدن به دربار شاه بود) و سختی‌های کارکردن در خیابان‌های بیروت، حتی باربری و رانندگی تاکسی را روایت کرده است. در انتها نیز از موفقیت‌ها و به ثمرنشستن تلاش‌ها و مقاومت‌هایش تا حد دیدار و بهره بردن از محضر دانشمندانی چون اینشتین سخن گفته است.

برنامه «کتاب شب» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو تهران روایت می شود و کتاب‌های مشهور ایران و جهان به ویژه آثار درخواستی شنوندگان را با تهیه کنندگی رضا قربانی و محمود احمدی کربلایی، گویندگی بهروز رضوی، کارشناسی محمدباقر رضایی و حکیم معانی به صورت هفتگی بازخوانی می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.