Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 28374
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 20 مرداد 1400 - 17:40 |

بهروز رضوی روایتگر «سقاخانه» رادیو تهران

بهروز رضوی روایتگر «سقاخانه» رادیو تهران

ویژه برنامه «سقاخانه» با هدف سبک زندگی ساده و ترویج زندگی حسینی در جامعه، در ایام محرم با صدای بهروز رضوی روی آنتن رادیو تهران می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «سقاخانه» را می توانید در ایام محرم هر روز، با صدای بهروز رضوی از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران بشنوید.

از ضرورت تهیه این ویژه برنامه می توان به بسط و گسترش تفکر هیئتی و اخلاق حسینی در جامعه اشاره کرد که مروری بر آداب و سنن عزاداری در تهران قدیم می‌ شود.

آیتم «مستند بزرگان تهران» با حضور در خانه افراد قدیمی تهران از جمله طالقانی، دولابی، دادکان، که هیئت های قدیمی و نسل در نسل داشته اند، از مردم داری و اخلاق جوان مردی می‌گوید.

بخش «میزگرد خانواده» با بررسی نقش بانوان و هیئت هایی زنانه، به انسان سازی‌ها در جامعه ای کوچک با مادرانی بزرگ اشاره دارد. در آیتم «انسان سازی» نیز هر روز پای صحبت یکی از مداحان قدیمی تهران می نشینیم.

با توجه به موضوع اصلی برنامه، که سبک زندگی و انسان سازی است، سخنرانی‌های آیت الله فاطمی نیا، آیت الله مجتهد تهرانی و … روی آنتن می رود. در آیتم «قرار است» هم دل نوشته‌ هایی با نام «الو کربلا» را تقدیم شنوندگان می‌کنیم.

با توجه به شرایط کنونی جامعه نذرها می توانند بر اساس شرایط بهداشتی و نیاز جامعه به دست افراد نیازمند برسند، ویژه برنامه «سقاخانه» به نکاتی همچون نذورات در این ایام و نذرهای فرهنگی و بهداشتی و.. اشاره می‌کند.

گوینده، بهروز رضوی و مریم شهرام پور، نویسنده، معصومه ناظری، آیتم ساز، شیشه گر، مجتبی احمدی و حامد رشید سادات و… از عوامل برنامه هستند.

ویژه برنامه«سقاخانه» هر روز از ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه از رادیو تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم عزاداران می‌ شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.