Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 42174
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 06 تیر 1402 - 11:43 |

به یاد بهشتی در رادیو ایران

به یاد بهشتی در رادیو ایران

«مستند ایران» در آستانه سالروز شهادت «سید محمد بهشتی» سه شنبه ششم تیر از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  حادثه بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت ۷۵ نفر از اعضای این حزب شد.

این انفجار در ساعت ۲۰:۳۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات حزب واقع در سرچشمه تهران در جلسه ای که برای بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزار می‌شد، رخ داد و منجر به شهادت دکتر «بهشتی» و یارانش شد.

عبدالله علایی تهیه کننده «مستند ایران» بیان کرد: دکتر«بهشتی» از روحانیون برجسته و مؤثر در انقلاب اسلامی ایران بود و مسئولیت‌های مهمی از جمله دبیرکل حزب جمهوری اسلامی، نایب رئیس مجلس خبرگان، ریاست دیوان عالی کشور، دبیر شورای انقلاب را عهده داشت.

وی ادامه  داد: «شهید بهشتی» را از معروف‌ترین چهره‌های معتقد و مدافع اندیشه‌های امام خمینی می‌توان دانست و اندیشه‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه ایشان در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز تشکیل و تأسیس ارکان اصلی حکومت اسلامی‌بسیار موثر بود.

علایی افزود: «مستند ایران» با نگاهی به فعالیت های سیاسی «شهید بهشتی» سه شنبه ششم تیر، ساعت ۲۳:۳۰ با روایتگری سید محمد اطهری از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.