Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 45411
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 21 آبان 1402 - 11:14 |

به یاد «پدر موشکی ایران» در «پلاک هشت» رادیو ایران

به یاد «پدر موشکی ایران» در «پلاک هشت» رادیو ایران

برنامه این هفته «پلاک هشت» با توجه به سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم «پدر موشکی ایران» به خاطرات این شهید گرانقدر اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سیما پاتیمار تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: «شهید حسن تهرانی‌مقدم» از فعالین مبارزه با رژیم پهلوی پیش از انقلاب و از حاضران در صحنه هشت سال جنگ تحمیلی بود. این شهید گرانقدر ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه بخش توپخانه و موشک و توان دفاعی کشور قرار داده بود و به عنوان «پدر موشکی ایران» لقب گرفت.

وی ادامه داد: «شهید طهرانی مقدم» از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق به شمار می‌آمد. آخرین سمت وی، ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بود. وی به عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی در سپاه پاسداران شناخته می‌شود. و در سال ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس، به شهادت رسید.

پاتیمار افزود: از همین رو با توجه به سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم «پدر موشکی ایران» در برنامه «پلاک هشت» مروری بر خاطرات وی خواهیم داشت.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای حمیدرضا رضایی از شنبه تا چارشنبه ساعت ۱۲:۱۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.