Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 38150
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 16 آذر 1401 - 11:34 |

بیان«اعتراف بزرگ »در رادیو ایران

بیان«اعتراف بزرگ »در رادیو ایران

رادیو ایران، در سالروز شكست سیاسی رژیم بعث عراق در جریان جنگ ‌تحمیلی با معرفی این كشور به عنوان مسئول و آغازگر جنگ‌تحمیلی از سوی سازمان ملل در سال ۱۳۷۰ ، ویژه برنامه «اعتراف بزرگ» را تقدیم می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، مریم هدیه لو تهیه كننده ویژه برنامه «اعتراف بزرگ» گفت: ۱۸ آذر سالروز متجاوز شناخته شدن عراق است.
وی ادامه داد: عراق با تحریك ابر قدرت‌های جهان روز ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ ماشین جنگی خود را علیه كشورمان به راه انداخت كه منجر به وقوع طولانی‌ترین جنگ قرن شد.
جنگ با تمامی فراز و فرودهایی كه داشت، از سوی ایران در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به پایان رسید. اما عراق به خواست سازمان ملل برای تعیین موعد نزدیكی برای استقرار آتش‌بس تن نداد.
هدیه لو افزود: اما سرانجام دبیركل سازمان ملل متحد در روز ۹ دسامبر سال ۱۹۹۱ برابر با ۱۸ آذرماه سال ۱۳۷۰، طی گزارشی به شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۵۹۸، شورا و افكار عمومی جهان را از مسئولیت عراق در دامن‌زدن به جنگ ازطریق تجاوز به تمامیت ارضی كشور عضو مطلع كرد.

وی تصریح كرد: به همین مناسبت در ویژه برنامه «اعتراف بزرگ» با دكتر علیرضا شیخ عطار كارشناس بین الملل و و دكتر سید داوود آقایی كارشناس حقوق بین الملل گفت وگوخواهیم كرد.
گفتنی است این برنامه جمعه ۱۸ آذر ساعت ۱۹:۳۵ با اجرای زهرا تقی ملا از رادیو ایران پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.